Busboot en Gardens by the Bay - Reisverslag uit Frankel Estate, Singapore van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Busboot en Gardens by the Bay - Reisverslag uit Frankel Estate, Singapore van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Busboot en Gardens by the Bay

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

30 Augustus 2014 | Singapore, Frankel Estate

Dag 2!
Zoveel beleefd weer, dus daar moet over geschreven worden.

Vanmorgen uitgeslapen! Martijn werd als eerste wakker, gevolgd door mij en Pepijn uiteindelijk maar om 8.45 uur wakker gemaakt. Echt jetlag hebben we niet zo'n last van. Alleen savonds wat wakkerder en smorgens langer slapen.

Vanmorgen eerst een stukje gelopen in de buurt en neergeploft in een ontbijttentje. Pepijn genoot zichtbaar van z'n toast met jam en wij scrambled eggs en toast en een goeie bak koffie. Klein beetje haasten want om 11 uur moesten we ons melden bij de busboot! Hup de taxi in en binnen een kwartier alweer daar. Overigens erg prettig hier die taxi's! Betrouwbaar, goedkoop en in overvloed. We maken er ruimschoots gebruik van.

Pepijn helemaal in zijn nopjes in die busboot. Gaaf voertuig hoor, beetje karren door de stad en de rivier in gereden. Gezellige meneer met goed verhaal dus was meer dan de moeite waard!

Hierna de metro gepakt richting de Gardens by the Bay. Dit is een aangelegde super mooie tuin met kunstbomen waar je overheen kunt lopen via een luchtbrug en in deze Gardens liggen ook de 2 domes (binnentuinen); de flowerdome en de clouddome. Wij hebben de clouddome bezocht!

Maar voordat we hierheen gingen, ontdekte we een kinderparadijs... Een waterspeeltuin! Een plein met allemaal sproeiers en fontein dingen. Tijd om af te koelen! Pepijn zag ondertussen paars en hij had ook wel wat speeltijd verdiend ;-) Nou dat was wel wat. Meneer genoot en wij ook! Zalig even!

Tussendoor nog een patatje genuttigd en in een naastgelegen speeltuin gespeeld.

Hierna dus door naar de cloud dome. Wat een geweldige ervaring! Prachtige planten, super mooie waterval en een pad van boven naar beneden, wat indrukwekkend! We hebben er maar een Dora en Diego avontuur van gemaakt, dat vond Pepijn wel wat.
Bij de uitgang ontdekte we een ijswinkel... Tja...

Omdat Pepijn het zo goed deed dachten we hem te belonen met iets uit de speelgoed winkel. Hij heeft haast nix meegenomen en af en toe mag hij wat uitzoeken zodat het leuk blijft!
Zolang het maar in z'n rugtasje past ;-)
Zo gezegd zo gedaan... 1,5 later EINDELIJK de Toy 's Rus gevonden. Lekker hoor die 'kleine' shoppingmalls hier... Je zoekt je de ziekte pfff!
En hij mocht wat uitzoeken... Heel de speelgoedwinkel... En wat wil hij... 1 klein cars autootje. De rest boeide niet. Nah relaxt!

Tot onze schrik bleek het al 1900 uur te zijn! Oops! Snel de kelder in in de shoppingmall! Daar waren 1000000 eettentjes. Uiteindeljk weer aangeschoven in een hawkercentre. Das een enorme ruimte met 1000 tafels en daaromheen allemaal stalletjes waar je vanalles en nog wat kan bestellen, van nasi tot eend tot sushi en vage andere Aziatische meuk. Pepijn blieft nie zo veel ervan. Dat is redelijk lastig, want we mijden de McDonalds en andere hamburger tenten liever. Martijn heeft een Japanse bentobox met zalm en rijst genuttigd en ik wat dumplings. Pepijn uiteindelijk een soort worstenbroodje. Tja...
Morgen maar ergens een spaghetti scoren ;-)

Ondertussen alweer redelijk laat en snel een taxi terug genomen. We dachten dat Pepijn wel in slaap zou vallen in de taxi... Not. Ok snel douchen en verhaaltje, dan slapen! ...not. Ok. Dus toch jetlag. Tis nu 22.35 hier en hij slaapt nog niet. Nou ja, morgen maar weer uitslapen dan ;-)

Morgen staat een relax dagje op het programma. We gaan naar Sentosa, door eurodisney eiland met strandje! Dus lekker relaxen op t strand en een beetje rondkijken! Met de kabelbaan en monorail!

• 30 Augustus 2014 - 16:54

Manfred:

Ah, dat klinkt al fantastisch! En wat een heerlijk kind is dat toch die Pepijn!
    Elk kind had een megakado gekozen en Pepijn gewoon weer een autotje! Ideaal kind!
    Het zijn de kleine dingen die het hem doen!

enjoy!

• 30 Augustus 2014 - 16:55

Roxanne:

Hoi buurtjes,

Zo te lezen hebben jullie het onwijs leuk daar zo...Ik geef vanaaf een feestje in jullie huis en leen wat rose uit
    de trapkast!

Geintje! :P
    Hier gaat alles goed. Lynn is nog steeds boos dat Pepijn weg is 3,5 week!!

Owh ja en ga lekker met Pepijn naar de Mac , hij moet daar toch ook een keer de Mac hebben geproefd hihi
    Blijf lekker schrijven want ik lees elke dag hoor :)

Kus van de buuf

• 30 Augustus 2014 - 17:03

Merlijn, Martijn En Pepijn Jansen:

Haha ja Buuf! De Mac komt vast en zeker! Maar elke dag... ;-) hmmm

• 30 Augustus 2014 - 19:17

Thea Lano:

Het was weer een mooi verhaal ,en mooie foto's !
    Al zoveel gezien en nog 3weken te gaan ,dat beloofd wat
    Een knuffel voor Pepijn
    Gr pa ma

• 01 September 2014 - 09:14

Henny:

wat leuk om dit te lezen lees ook alles hoor x