Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kampong Keramat Dalam, Maleisië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kampong Keramat Dalam, Maleisië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

03 September 2014 | Maleisië, Kampong Keramat Dalam

Gisterenochtend ging om 05.45 uur de wekker. Oei! Tja je moet er wat voor over hebben om te reizen. Om half 9 vertrekt de trein en die wil je niet missen! Ons idee was ruim op tijd daar te zijn om even rustig te kunnen ontbijten. Alle tassen klaar en op de rug en tot ziens appartement!
Als snel even een taxi aangehouden, op naar het station!
Tegen 7 uur daar aangekomen... Bleek het amper een station te zijn. Das zuur. Alleen een lange gang waar iedereen de grens met Maleisie overstak en voor treinpassagiers viel er niets te doen behalve wachten tot de deur open zou gaan om met tassen en paspoorten over te steken. Martijn is even snel op zoek gegaan naar een broodje en kwam terug met bruinbrood, chocopasta en jam. Back to basic ;-)
Pas om 10 over 8 konden we eindelijk doorlopen via de singapore grens en 10 stappen verder door de Maleisie grens heen. En daar stond de trein! Jeeee!
Nog even snel plassen... Nou ja snel... Pepijn heeft een fobie voor de plees hier :-/. Die spoelen automatisch door. Heel prettig maar niet al hij er net op zit en dat ding spoelt door. Dus paniek en dus algehele wc fobie. Fijn. Moeten elke keer eerst onze hand voor het automatische doorspoel oog houden anders gaat hij helemaal niet.
Afijn de trein in!! We dachten lekker sjiek we gaan eerste klas. Kost toch geen reet. Maar t was ook niet top. Beetje vergane glorie en de airco stond op -15. Tis maar goed dat we lange broeken en vesten aan hadden gedaan. Gelukkig wel een gezellige ladyboy in board (haaaiii) die ons verzien had van water en bananencake.
De reis verliep verder voorspoedig. Op t end moest Pepijn plassen. Tja, in een rijdende trein... Wc was uiteraard niet bepaald blingbling dus klein drama momentje. Maar een waterfles boot uitkomst ;-)) toch handig als jongetje haha!
Om 10 voor 4 kwamen we aan op het centraal station van Kuala Lumpur. Halleluja! Warmte! Meteen de meneer van ons appartement gebeld. Hij stond in de file maar ik moest maar vragen naar Roy. Ok dan!

Verder met de metro. Een hele toffe, want een zelfbesturend ding! Dat vond Pepijn wel wat. Kun je helemaal vooraan staan en naar buiten kijken.
Gelukkig was het maar een paar haltes, even de weg oversteken en klaar. Een groot complex en security voor de deur. Wij vragen naar Roy en binnen 5 minuten kwam een zeer vriendelijke meneer Roy ons halen. Die liet ons het complex zien en ins nieuwe onderkomen. Wat een huis!! Top! 3 slaapkamers, 2 badkamers, grote keuken, woonkamer met flatscreen, balkon en uitzicht op de tropische tuin met zwembad! Yes!!
Pepijn was niet meer te houden. Zwemmen zwemmen zwemmen!!

Spullen uitgepakt, zwembroek aan en hop daar gingen we! Helaas rommelde het wat in de lucht waardoor we weer vrij snel terug zijn gegaan. Even douchen en vervolgens wat eten om de hoek bij een klein complex met wat eettentjes. Pepijn wilde wederom spaghetti en het enige restaurant wat dit had was een burgerrestaurant. Nou ja, liever niet maar als hij maar eet.
De spaghetti was zalig. Allen way too hot voor kleine mannetjes. Dat was jammer, dus na 4 gehaktballetjes was t klaar. Hij was ook erg moe en niet gezellig meer... Met andere woorden, bedtijd!

Vanmorgen geen wekker gezet. Om half 8 melde Pepijn zich weer. Prima tijd! We hadden wat boodschappen gehaald gister zoals brood en ei en kaas en sapje en konden zo ons eigen ontbijt in elkaar flansen.
Vervolgens de metro gepakt en naar Chinatown gereden. Hier moesten we onze bustickets halen om overmorgen door te kunnen reizen naar de jungle!
Martijn en ik werden uiteraard weer helemaal gek met al die stalletjes en winkeltjes met troep wat je normaliter toch niet koopt maar nu opeens wel allemaal wil hebben!
Nadat we de bustickets hadden gekocht, snel de metro weer in en door naar de batu caves. Dit is een soort Hindoe tempel complex. Via 260 treden omhoog kom je in een grot met tempel. Het zonnetje scheen lekker en het was goed heet! Rond lunchtijd dus eerst maar even een heerlijke curry in bananenblad gegeten en Pepijn een stuk pannenkoek met chocolade. Culinair hoogstandje dit voor meneer. Not. Nou ja, als hij maar wat eet af en toe! Gelukkig hebben ze hier geen automatische doorspoel wc's ;-)

Na de lunch de 260 treden beklommen en onderweg een hoop apen gezien. Bijdehand zijn die krengen! Graaien zo vanalles uit je handen. Zag zelfs een aap die een blikje sprite leeglurkte. Zo sneu eigenlijk.
De tempel zelf was eigenlijk niet zo indrukwekkend. Maar toch leuk om gezien te hebben.

Veel later dan de bedoeling was zijn we weer teruggegaan naar het appartement, want er moest uiteraard weer gezwommen worden! De hele dag in de brandende zon gelopen, kom je terug, sta je in je zwembroek... BAM! Onweer. En flink! Martijn en Pepijn zaten in een soort huisje bij het zwembad te wachten... En te wachten... Duurde bijna een uur. Gelukkig daarna nog even kunnen zwemmen tot de muggenverdelger ons wegwalmde uit t zwembad.
Morgenochtend dan maar eerst even flink zwemmen!

Net nog even hier op t park wat gegeten aan nasi en noodles en... Patatjes. Kleine man ligt lekker onder de wol.
Al met al topplek! De muggen hebben me zowaar gevonden en de eerste vieze enge gore kakkerlak was net gespot... In de badkamer... en Martijn heeft dat kreng niet te pakken gekregen. Mmm ik ga wel naar de andere badkamer...

Morgenochtend dus eerst even genieten van het zwembad en smiddags gaan we de beroemde KL towers in! Kunnen we daarna onze spullen alweer pakken... En op naar de jungle.

• 03 September 2014 - 17:08

Nel En Paul:

Pfoeeee wat een verhaal ,story van een week in2 dagen.
    Maar goed dat je het allemaal opschrijft anders weet je straks niet mee wat waar was.
    Wel erg leuk om jullie te vogel.
    Tot het volgende bericht. Paul en Nel

• 03 September 2014 - 17:26

Tijn En Freek Hessing:

Hi daar!! Heerlijk om te lezen en heerlijk herkenbaar haha!!
    Vooral het eten.... Vaak kun je wel losse noodles, rijst of spaghetti bestellen..... Deden wij voor Freek ook.... Kun je gewoon naar n tentje waar je zelf graag wilt eten.... Kijk anders ook ns op de ontbijtkaart als ze dat ook hebben (vaak wel) ... Zeker voor Pepijn maken ze wel n pannenkoek, omelet of wat crispy bacon of worst....
    Have fun!!! X

• 03 September 2014 - 18:11

Roxanne:

Hoi Buurtjes,

wat een verhalen weer...! Echt super leuk om te lezen!

Dikke knuf van ons!

• 03 September 2014 - 22:13

Thea Lano:

Wat een gezellig verhaal weer !
    Groetjes en een knuffel van ons

• 04 September 2014 - 09:15

Desiree:

Jeeeeeeeeeetje man!!! Helemaal super wat jullie daar allemaal doen man!!!!!!
    GAAAAF!!!