bounty eiland Perhentian - Reisverslag uit Kampung Pasir Hantu, Maleisië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu bounty eiland Perhentian - Reisverslag uit Kampung Pasir Hantu, Maleisië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

bounty eiland Perhentian

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

09 September 2014 | Maleisië, Kampung Pasir Hantu

We zijn weer online!

Ik had al een heel leuk verhaal over de jungle klaar staan, maar ik krijg dat verhaal niet online. Grrrr... Te lang om weer te typen.

Kort door de bocht:
Jungle was top! Wandelingen gemaakt van 5 km, canopy walkway oftwel touw ladder brug overgelopen (heeeel hoog en heeeeel wiebelig) vond Pepijn top! Moesten dit 2 dagen achter elkaar doen (zucht). Apen in de tuin ( die waren agressief en dus niet tof) en een tapir gespot! Leuk Nederlands stel ontmoet, leuk gegeten op restaurant bootjes en gezwommen in de jungle rivier!

Gisterochtend om 8 uurvertrokken met de bus uit de jungle voor een reis die de hele dag zou duren... Was een lange rit. Halverwege gestopt om te pinnen, te lunchen en over te stappen op mini busjes richting de oost kust. Ook het Nederlandse stel was mee! Gezellig! Bob en Diane uit Apeldoorn.
Pas om half 5 smiddags arriveerden we bij de jetty vanwaar de speedbootjes vertrekken naar de Perhentians.
Natuurlijk ging er bij ons weer wat mis waardoor we uiteindelijk een privéboot hadden met 3 locals. Ach wat vervelend ;-). Boot knalde lekker op de zee en Pepijn vond t prachtig!
Na iets meer dan een half uur varen, waren we eindelijk daar!! Bounty! Yesssss!

Hup hutje in, zeeeer basic... Ach ja. Alleen maar koude douche en een bed en een dun matras op de grond. Succes ermee. Ok. Nou ja we leven toch buiten hier.
Pepijn was niet te houden en dook zowat acuut de zee in! Kort gezwommen, even biertje scoren, snaaien en slapen.
Slapen... Dat lukte iedereen behalve mij. Ik vond dat matrasje op de grond nix, de airco was koud, kind koud en een dun lakentje.. Hmmm halve nacht me daarmee bezig gehouden en toen ik eindelijk sliep was de airco uit... Word met knalkoppijn wakker.. Ok paracetamol en airco weer aan. Slapen!! Not. Het is hier zwaar islamitsch. En aan de overkant op het buureiland staat een kneiter van een moskee... Dus om 5 uur gingen de luidspeakers aan. Onder t genot van Allahs lijflied en een bonkend hoofd was slapen niet echt een optie.

Om half 8 bedacht Pepijn dat de zon op was en er moest gezwommen worden. Pfoe. Maar heerlijk! Daarna ontbeten op het strand en weer verder zwemmen. In de golven en zandkastelen bouwen! Leuk!

Smiddags wilde Martijn duiken. Helaas brak de hemel op en ging dat feest niet door. We besloten via een mini jungletocht een stukje te lopen naar de andere kant van het strand om Bob en Diane te bezoeken. En wie komen we halverwege de jungle tegen? Bob en Diane! Die hadden hetzelfde plan! Bizar!

Gezellig even een shake gedronken en daarna met de taxiboot weer terug. Geen zin meer in kleffe jungletocht met 10000 muggen.

Daarna weer even gezwommen, gedoucht met koud water en hop lekker eten op t strand. Verse vis van de bbq met een openhakte kokosnoot drank!
Yummmm!

Dit doen we nog tot volgende week maandag..
Heel vervelend ;-)

Doeg!!

• 09 September 2014 - 17:07

Marieke:

Inderdaad heel vervelend.... ; )

Super hoor! Geniet maar lekker van dit weekje.

Groetjes!

• 10 September 2014 - 06:51

Desiree:

Geniet er nog lekker van!!!

• 10 September 2014 - 09:40

Thea Lano:

hoi luitjes
    Ja lekker die moskee's in de buurt ,en dat hoeveel dagen ?
    We vonden het face timen erg leuk
    Groetjes pa ma