van zand naar gras - Reisverslag uit Kampong Perupok, Maleisië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu van zand naar gras - Reisverslag uit Kampong Perupok, Maleisië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

van zand naar gras

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

16 September 2014 | Maleisië, Kampong Perupok

We hebben het bounty eiland achter ons gelaten. De laatste 2 dagen waren wat onstuimig qua weer. Overdag wat vage sluierbewolking of laag hangende bewolking en snachts barste de hel los. Typisch gevalletje van tropische mega onweersbui(en). Het begon om 01.00 uur en eindigde pas om 04.00 uur. Wat een kabaal, wat dichtbij!! Brrrr!
Gelukkig sliep Pepijn er doorheen.

Gisterochtend nog even lekker ontbeten het strand. Om 12 uur zouden we per speedboat weer vertrekken, dus tijd genoeg om de spullen te pakken én nog even genieten van het strand! Zo gezegd zo gedaan.
Gelukkig zijn ze hier zeker wel van de 'tijd' dus exact om 12 uur werden we opgepikt per mini bootje om vervolgens over te stappen op de grotere speedboot. Nog even een berg locals erbij gepropt (iedereen kreeg overigens zwemvesten behalve wij... Ok Pepijn kreeg er 1 maar een volwassen maat... Schiet ook lekker op!)

Na een half uurtje waren we weer op het vaste land! We hadden nog op het eiland geregeld dat er een taxi klaar zou staan voor ons. Nou die stond er. Een hele vage vent... Die riep 'pasir Belanda?!' (Dat is de naam van het resort waar we zitten) nou ja het zal wel goed zijn. Wij met hem mee... 4 stappen verder; weer een vent: 'Pasir Belanda?!' Ohw... Eeehhhh welke is het nou?! We kregen er een beetje een vaag onderbuik gevoel bij. Het was ook een zeer idioot oude crap taxi.. Zonder airco!! Omg! Serieus?!
Na 1 uur en 15min zweten in die taxi waren we er bijna... Maar hij wist de weg niet eens!! Wat een @&));::%#%^! We zijn er ingetrapt. Nou ja. Eerste keer deze vakantie. Valt mee ;-). Toen we eindelijk aankwamen heb ik het afgesproken bedragen in z'n hand geduwd en tot ziens!

Nu zitten we midden in een Maleisisch Moslim dorp. Geen winkels, alleen huisjes. We hebben een prachtig huisje hier bij een NL echtpaar die hier woont. Mooie tuin, kippen en hanen, zwembadje, speeltuintje enkinderfietsjes. Erg leuk!
Gistermiddag dag ook acuut het zwembadin gesprongen. Afkoelen en genieten! Er was ook nog een Maleisische familie en een Duits gezinnetje. We werden bedolven onder de Maleisische snacks! Heel apart. Zeewierrolltjes (knapperig) en gedroogde noodle chips. Nog smakelijk ook! Jammer alleen van de E621 die ze overal in gooien.

Savonds mochten we eten bij de Buuf! Ha fijn! Die had heerlijk gekookt. Rijst met kip en kruidendrap en groente warm en koud, verse watermeloen, zalig! Pepijn kon alleen maar met een zuur gezicht kijken. Wilde niets proberen. Maar ja, we hadden ook verder niets meer. Geen winkel in de buurt. Maar nee hoor. Geen hap.
Dan niet. Dus zonder eten naar bed.
En wij ook maar vroeg.

Vanmorgen om half 7 was meneer weer wakker. Het was een orkest van hanen en dus betekende dat opstaan! Pepijn en zijn bij de kippen gaan kijken of ze eitjes hadden gelegd! Jaaaa! 4 eitjes!
Zometeen lekker ontbijten en dan gaan we een fiets tochtje maken.
Vanavond zijn we van plan de stad in te gaan Kota Bharu. Daar is dan Nightmarket. Hopelijk iets eten wat meneer wel blieft :-/ en wellicht wat shoppen. Ik snak naar wat te shoppen ;-)

Morgen nog geen idee. Ik las wel dat je een Maleisische massage kan laten doen! In je huisje. 1 uur voor 15 euro! Nou... Dat hoort ook wel bij zo'n vakantie uiteraard! Over een week zijn we tenslotte alweer aan het werk... Oei!!!

We gaan nog even genieten!

• 16 September 2014 - 17:30

Thea Lano: