Terug in Singapore - Reisverslag uit Pulau Saigon, Singapore van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Terug in Singapore - Reisverslag uit Pulau Saigon, Singapore van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Terug in Singapore

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

20 September 2014 | Singapore, Pulau Saigon

Donderdagochtend werden we weer keurig op tijd opgehaald door de taxi. Alleen het hek zat op slot, waardoor we er niet uit konden! Ik moest helaas de beheerder uit z'n bed bellen om het hek te openen (het was half 7 smorgens).
Dat was geen probleem en zo konden we ruim op tijd naar het vliegveld!

Daar was het ook relaxt. Koffietje, ontbeten, inchecken, naar de gate en kort gewacht. Om half 9 zou het vliegtuig vertrekken.
Pepijn had 0 geduld. Die wilde alleen maar het vliegtuig in! Gelukkig voor hem kwam om 8:10 uur de mededeling dat we mochten boarden.
Al lopend uiteraard naar het 'planes' vliegtuig met 2 propellers! Spannend!

Vliegtuig was super netjes. Vertrok 3 minuten voor de officiële tijd! Rustige vlucht met koffie, sap en chocolade croissant. Erg netjes.
We landden ook ruim op tijd weer in zuid Maleisie, Johor Bharu.

Daar de bus genomen naar de grens van Singapore. Moest je per voet de grens over, paspoort controle, land uit, bus in, bus uit, paspoort controle, land in, bus in, bus uit en metro in.

Metro bracht ons recht onder het hotel in hartje Singapore. Luxe!
Zitten nu in een prachtig hotel met lekker zwembad en leuk gebied met eettentjes en vooral barretjes aan de Singapore River (bootjes!).

We zijn eerst even lekker het zwembad ingedoken met waterglijbanen. Pepijn vond het eerst niks, maar nu is hij er niet meer vanaf te krijgen.

Daarna Chinatown in gedoken. Ligt hier vlakbij. Mét te veel winkels waar je hebberig van wordt ;-). Pepijn wederom weer een auto gekocht... En uiteraard veel eettentjes met halve liters bier. Eerst is het niet te krijgen en hier is een chocomelk voor Pepijn zowat schaars! Alleen maar drank en bier!

Gisterenochtend ontbeten bij de McD (jaja te slecht) en Pepijn weer een auto erbij. Zat bij zijn happy meal ontbijt.
Hierna de metro gepakt naar Little India. Ja. Klein India. Dat was het ook. Hoop bollywood muziek knallend uit de krakerige boxjes en veel bloemengeuren en gekleurde mensen in mooie Indiaanse outfitjes. En curry. Ja dat ook.
Uiteraard nog even een hindu tempel bezocht.

Na een flinke wandeling met wat drank en ijsstops, belandt in een foute shoppingmall waar ze voornamelijk size 0 Aziatische kleding verkochten en grappige snoepwinkeltjes, souveniersshops en cheap horloges.
Pepijn vond de roltrappen het leukste. Afijn shoppen is dan ook geen optie ;-)

Tijd voor zwembad!
Even rust...

Einde dag vertrokken we weer per metro naar Marina Bay waar ook de Formule 1 is. Vanaf 18.00 uur zouden de trainingen beginnen. Wij op zoek naar een plekje waar je wat kan zien... Is nog vrij lastig aangezien alles afgesloten is met Gates :-/. Hadden we toch 400 euro moeten neertellen om het dichtbij te kunnen zien... Ach ja.

Maar we hebben wat gezien in de verte! En ook gehoord! Dus toch leuk :-)

Na weer 3 km lopen door de luxe shoppingmall met Dior en Chanel, zijn we in de kelder neergeploft voor een hapje en drankje. Pepijn vrat mn Japanse zalm op en liet z'n pasta staan. Martijn een vage sizzling plate met zalm. Smaakte goed!

Om 20.00 uur zou er een water show zijn in de Bay. Leek ons leuk! Maar Pepijn stond te gillen van angst. Sloeg nergens op maar ok. Geen succes.
Dan maar terug naar het hotel.
En slapen!

Vandaag nog geen plannen. We zien het wel. Lekker zwemmen! Rustig aan. Onze bucketlist is klaar.

We hebben al online ingecheckt. Morgenavond om 23.55 vliegen we terug (17.55 uur NL tijd).
Tot die tijd vieren we nog even vakantie!

• 20 September 2014 - 11:47

Thea:

Hallo luitjes
    Het zit er bijna weer op , maar gelukkig is het weer hier ook mooi ,
    Het verslag is weer leuk en de foto's mooi !!!
    Tot maandag