Gooood afternoon Vietnam!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Gooood afternoon Vietnam!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Gooood afternoon Vietnam!!

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

17 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Daar zijn we dan!! Eindelijk gearriveerd in een druk, chaotisch en warm Hanoi!

De reis hierheen verliep heel relaxed. Blijft toch een verademing om vanaf Dusseldorf te vliegen. Geen drukte, overzichtelijk en snel!
Vlogen op tijd met LTU. Zeer opvallend...veel oude mannetjes, het halve vliegtuig was grijs. Niet gek dat de vlucht naar Bangkok ging, dus wat zouden die mannetjes daar gaan doen...;-) Onderweg wel flink wat onweersbuien gehad. Eerst in de verte, mooi gezicht dnek je dan.. maar daarna vlogen we er dwars door heen NEEE ZEG! flinke turbulentie, niet relaxed (klamme handjes, jasses!!)
Met een half uurtje vertraging aangekomen op Bangkok en hierna RACEN om de vlucht te halen naar Hanoi. We moesten eerst onze tassen nog ophalen, het land in, opnieuw inchecken en opnieuw door de douane.. ren ren ren ren (en dat zonder slaap, dikke kuiten... hummzzz) maar gehaald!!

Verder met Air Asia (net een soort invalide wagentje met brom motor) wij alletwee ter aarde gestort en werrden pas wakker bij de daling.

Aangekomen op Hanoi stond onze pick up al klaar, GOED GEREGELD!

En dan begint het avontuur, Drukte op de weg, brommertjes beladen met dooie kippen en varkens, alleen maar getoeter, rijden kunnen ze niet, warmte... HYSTERISCH!

Hotelletje is prima, midden in het oude centrum. Kleine straatjes 10000 brommertjes (gevaar voor eigen leven) winkeltjes, eettentjes en hoedjes!!! Zo cliche maar het is gewoon zo waar. Al die (nou ja bijna allemaal) Vietnamezen lopen met van die driehoekige rieten hoedjes!!! Top shit!
Maargoed eerst maar even een opfris moment gedaan... en SLAPEN!
na 2 uurtjes toch maar even naar buiten om wat te eten en rond te lopen. Lekker gezeten op mini krukjes met een mega Tiger BEER Noodle Soup en Fried rice met beef.

Maar we beginnen weer in te kakken nu, hotel heeft gratis internet dus dacht meteen maar even een berichtje plaatsten :P

Alles is dus goed hier! Enorm genieten, morgen de stad bekijken en wat tourtjes boeken voor de komende dagen.

Dus voor nu... wij gaan slapen! (en nog geen loempia gezien!!??)

Adios!

• 17 September 2008 - 12:30

Chris:

Hallo,

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar de andere verhalen wat jullie daar allemaal gaan beleven.
    Vietnam is zo leuk!!!!!!!

x christian

• 17 September 2008 - 14:24

Jeroen:

Mooi vormgegeven je site! Zou je eens iets mee moeten doen!

groetjes

• 18 September 2008 - 08:33

Pap:

nou dat gaat dan wat beloven als het zo leuk begint dan loopt de hele vakantie zo als ik jou was nam ik maar zoon hoedje mee leuk voor op je werk heel veel plezier maar weer

• 19 September 2008 - 08:22

Ma.Thea:

Hallo luitjes
    wat eenspanende vehalen,durf ik nu nog tevliegen .Het klink allemaal el spannend hoor .veel plezier en groetje Pa Ma