Paradise! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Paradise! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Paradise!

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

06 Oktober 2008 | Vietnam, Hanoi

Eindelijk! Daar we dan eindelijk weer even vanuit paradijs :D Alles goed hier, totaal relaxed en uitgerust! Maargoed de reis hiernaar toe was weer eens een totaaaaal avontuur.

Laatste berichtje kwam vanuit Cambodja. Vorige weer woensdag zijn we dan ook weer TE vroeg uit ons bed gegaan om weer eens om 6 uur te ontbijten en om half 7 opgehaald te worden. Onze bus naar Saigon zou om 7 uur vertrekken. Wel was het de bedoeling dat we halverwege de trip van bus zouden switchen in Phnom Phen en daarmee verder reizen naar Saigon.
Afijn de bus had wat problemen met de airco en dit moest eerst gemaakt worden. Gevolg, bijna een half ur vertraging. Maakt niet uit dachten we nog, ze wachten wel op ons met die bus naar Saigon! En we moesten en zouden naar Saigon gaan omdat donderdagochtend ons vliegtuig naar PARADIJS zou vertrekken (en je begrijpt...we wilden echt wel dat vliegtuig in!!!)
Wat ons al opviel was dat de hele weg richting Phnom Phen was het enorm druk met volgepakte busjes, zeer volgepakte busjes...zo vol, een Marokaanse bus op weg naar Marokko is lang nog niet zo vol als deze busjes. Wat blijkt... einde van een feestdag!! dus alles ging weer terug naar de stad ...zucht...
Mensen zat in de bus, op de bus, achter de bus.. alles elkaar inhalen, niet normaal!! Gelukkig hadden we nog even een BREAK tussendoor. Om te plassen en/of lunchen. Dus eerst rennen naar de wc (was ENORM druk, wc was buiten in hutje en VOL met muggen.. stond dus letterlijk zwaaiend te pissen!) om vervolgens weer naar de bus terug te lopen en jezelf af te vragen af dat vrouwtje nou toch staat te verkopen in dat mandje, het leek een soort zwarte spagetti maar dan vetter...
nee, even later wisten we wel beter, ze pakte het op, bleken het gefrituurde VOGELSPINNEN te zijn AAAAAAHHHH!! eetlust was tot ziens, dus bus in en hopen dat we maar snel over konden stappen en op naar Vietnam!! :D

Niet dus...

Komen we toch vlak voor Phnom Phen in een ENORME file te staan!! Neeeee!!! ja dus. rijden, ho maar. het is een 2 baans weg (dat is dan de hoofdweg) maar alles stond 5 rijen dik (hoe ze het doen, geeeeeen idee) richting Phnom Phen vast! Dus het verkeer in tegenstelde richting kon al helemaal geen kant meer op. Gevolg: We stonden 3 uur vast :( Werd nog gebeld door de travelagency, maar ik vertrond natuurlijk echt geen klap van dat Vietnamees/engels. Afijn mooi dus de bus gemist naar Saigon!! probleem dus. Want dat strand verdween ook al sneeuw voor de zon. Aangekomen in Phnom Phen maar meteen een Tuctuc meneer geregeld.. WE WANT TICKETS NOW!!! Het maakt ons niet uit HOE we weg komen uit die snaai stad, ALS we maar wegkomen! Dus eerst weer naar een travelagency en die vertelde ons dat er nog maar 1 vlucht ging vanuit Phnom Phen naar Saigon en zij konden ons niet helpen! Oke op naar het vliegveld! Scheuren met die Tuc Tuc door de gaswolken heen, en op het vliegveld bij de incheckbali (!!!??) mochten we nog mee (ticketoffice was al gesloten haha) dus haasten, rennen en vliegen en voordat we de gate ingingen moesten we de tickets ff contant betalen bij een mannetje!!! Maar wel op naar Saigon!! YES!! :D

Tot dat we bij het vliegtuig aankwamen, NEE ZEG! WAT is DAT voor een ding??! Serieus een soort overschilderd Vietcon oorlogs propellor ding uit 1950 ofzo?! neeeeee!!! Een ATR-72 (nog nooit van gehoord), maargoed het vloog, paar lekkere uit de lucht val tubulentie (+ paniek bij vrouw) en toen weer in Saigon.

Same same but different! Zelfde TL buis hotel, ff tukken en s'morgens weeeeer met dat rare Vietcong aparaat naar Phu Quoc.

En daar zitten we nu al 5 dagen :D IN een hutje op het strand, wit strand, palmbomen, geen regen, sapjes, biertjes, zon, snorkeltocht gedaan en wat vrienden gemaakt met zweedse verpleegster en haar vader (nieuwe trent..vader en dochter op backpack reis!) en 2 duitse studenten. Erg gezellig en voornamelijk HEEEEL relaxed! Zal kijken op ik nog even een WIJ-WORDEN-NU-JALOERS-FOTO kan uploaden hier. Ben 3 dagen op zoek geweest (niet intensief hoor) om een verhaaltje te typen!

Afijn ik ga zo even genieten van een massage van een uur am strand! Duiken kan helaas niet, want het is nog off season. Maar wel leuke boottocht gemaakt naar verlaten bounty eilandjes en koraalpartijen!
En morgen weer terug naar Saigon helaas helaas (weer met dat dat aparaat :() woensdag paar uur Bangkok en dondag weer terug! jammer jammer. Hoop dat het niet te koud is...

wij gaan de zon nog even opzoeken!

Adios!! :D
de Man en vrouw!

• 06 Oktober 2008 - 08:35

Chris:

Hallo,

Wat eren drama verhaal zeg............
    Die ATR72 kan ik nog herinneren van Nha Trang naar Ho Chi Minh......inderdaad een eng ding!
    Gisteren kwam het hier met bakken uit de lucht van de regen!!! Rest van de week droog 16 graden Geniet nog maar even lekker van je strandje!

x chris en jas

• 06 Oktober 2008 - 09:41

Ma Thea:

Zo dat was weer een heftig ver haal,maar de foto s zijn wel heel mooi,geniet nog maar even ,want de herfst is in volle gang .groetjes Ma Pa

• 06 Oktober 2008 - 09:55

Pap:

ZOOOOO ZO netjes opgelost an de foto's te zien was het enge vliegen het helemaal waard, beter daar als hier als ik mocht ruilen liever daar snorkelen dan hier duiken brrrrrrr

• 06 Oktober 2008 - 13:39

PH:

Dat ziet er allemaal weer appetijtelijk uit! haha
    Heerrrrlijk
    Dat was het dan: heb m'n laatste 3 okt gevierd juh!
    Kikke.
    Geniet nog ff
    --> Talk u zoen!

• 07 Oktober 2008 - 09:48

Josanne:

Ziet er allemaal weer uit als een onwijs avontuur! Gaaf hoor! Alvast een hele goede terugreis!

xx