Andere koek...Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Andere koek...Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Andere koek...Cambodja!

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

28 September 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo! Het wordt ons zo makkelijk gemaakt, overal gratis internet bij hotel, dus mooi even een nieuw berichtje plaatsen :D

Vanmorgen vroeg (vroeg was ook erg vroeg, kwart voor 6 opstaan en half 7 de bus in) zijn wij per bus vertrokken vanuit Saigon richting Cambodja. Wij hebben deze tour bij een soort backpackers cafe geboekt, alles gereld, dus wel zo makkelijk! Moeten alleen zelf lunch en diner scoren! Waren natuulijk een klein beetje vergeten dat men in Cambodja met dollars betaald...die wij dus niet bij ons hadden (althans niet genoeg!) Moesten dus via een vage acheromweg Vietnamese Dong's omwisselen voor dollars. Afijn dit even terzijde. De busrit ging redelijk snel deze keer. Er was nog weinig verkeer op de weg en waren goddank snel de stad uit en 2 uur later al bij de grens! Dus busje uit, tassen mee, paspoort afgeven (dat zijn toch zenuwmomentjes... paspoort afgeven aan Vietnamees en dan maar hopen dat het goed komt) alles goed en wel, Vietnam uit, bus weer in, tas er weer in, 50 meter verder bus weer uit, paspoort weer afgeven en dan maar wachten... begon acuut nagel te bijten. Maar na 3 kwartier was alles geregled. Weer een Visum erbij en gaan met die banaan! COMBODJA!

Is meteen andere koek. Lijkt meer op Thailand en Indonesie. Heel veel groen, rijstvelden en armere huisjes. Verschil tussen arm en rijk is veel duidelijker te zien dan Vietnam. Rond 1 uur waren we dan eindelijk in Phnom Penh aangekomen. Moesten wij weer van de ene bus naar de andere, 3 mannetjes erbij, de 1 wilde papiertje zus, de ander de voucher, de derde vertelde weer hoe laat we weer werden opgehaald morgen ochtend.. jaja lekker duidelijk, prima laat maar gaan komt vast wel goed (hopen we dan!)
Eenmaal bij hotel aangekomen, blijken we in een fantastisch mooi hotel te zitten, eigenlijk te sjiek zowat. Niet erg hoor na die TL buis kamer in Saigon ;-)

Mooie kamer, alles erop en eraan. hierna maar meteen een TUCTUC gepakt richting de Killing Fields...en dat was schokkend. Tenminste zo ervaarde wij dat. Als je die verhalen leest en je loopt gewoon tussen de massa graven door...allemaal skelletten in een soort monument, we waren er stil van. Daarna weer terug de stad in het het Royal Palace bezocht of eigenlijk alleen de Silver Pagode, Paleis was dicht ivm festival of iets. Verder geen tijd meer om de stad te verkennen. Bovendien zijn we wel ff gaar van al dat geren!

Moeten we erg wennen hier. Heb toch wel het gevoel hier met mijn hand op mijn waardevolle spullen te moeten zitten. Voelt heel anders dan Vietnam. Dus ondanks dat we van avontuur houden, zijn we nu wel erg blij dat dit een georganisserd tripje is... Bovendien werd er vanuit Nederland gezegd dat wij geen malaria tabletten hoeven te slikken omdat we maar zo kort hier zijn. Nu heb ik 2 muggenbulten en schijt dus 10 kleuren... Hmzzz!!! Ik ben een wandelende Deetbom en nog prikken he! De vrouw gaat dus maar in Burka lopen...

Morgenochtend worden we om half 7 (zucht...) opgehaald om door te reizen naar Siem Reap. Dan zijn we daar nog een halve dag en dan dinsdag eindelijk Ankor Wat bezoeken!!!

Goed dat was de newsflash voor nu! Ik ga me weer insmeren anders word ik geestelijk niet in orde geloof ik!

Enne Bi_anc... JA LEUK ga mee naar NKOTB!!!! Ik moet Jordan zien ;-) hahahaha! Enne nee Manf ik denk ook niet dat JIJ het was, dacht eerder aan mijn andere buuf...;-) Maar wel bedankt voor je 20 smsjes hoor, erg lief HAHAHAHAHA! beetje jammer alleen dat het de HELE nacht doorging ;-) **GRIJNS**
Volgende keer weer foto's hoop ik. Ook hier in Cambodja zijn de computers weer om aan te duwen zo traag :-(

Was weer gezellig! tot snel!

De man en de vrouw :D

  • 28 September 2008 - 14:33

    Pap:

    Fijn dit verhaal want vandaag kwam net even dat Vietnam was getroffen door een typhoon dus dan moet er even een bericht komen en dan is het weer goed veel plezier maar weer

  • 29 September 2008 - 08:56

    Ma Thea:

    Zo dat was weer een lang en spannend verhaal,doe maar voor zichtig.Het zaal thius wel weer zaai zijn.gr Ma Pa

  • 29 September 2008 - 09:37

    Chris:

    Hallo,

    Cambodja is totaal anders dan Vietnam, ik weet het.
    Jullie zullen Ankor heel mooi gaan vinden, althans Jasper en ik vonden van wel.
    Heel veel plezier en doe een beetje voorzichtig met de muggen snaaiers :-)

    x christian

  • 29 September 2008 - 09:46

    T.Lida:

    Jongens wat een spannende verhalen zeg,Jullie zullen thuis wel weer een simpel leventje gaan lijden. Wij schrokken ook over dat bericht van Vietman zondag.

  • 29 September 2008 - 14:15

    Dionys En Ank:

    Genoeg Deet bij jullie?
    Ben benieuwd naar de foto in Burka!

  • 29 September 2008 - 20:15

    Buuf 2.0:

    Erg goed al die verhalen en nog beter met al die foto's erbij. Erg mooi. Ik ben benieuwd naar Angkor Wat.

    Je hebt gelijk. Ik zag idd dat je idolen eraan gaan komen. Ik hoorde je er al een tijdje over en moest het snel ff kwijt.

    Sieb

  • 03 Oktober 2008 - 15:47

    Ton:

    mooi om te kijken en te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Even 3,5 week chillen in Azië!

Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2008

Saigon again...

06 Oktober 2008

Paradise!

30 September 2008

Ankor What?!

28 September 2008

Andere koek...Cambodja!

27 September 2008

Saigon part 2 (MET Foto's!!!)
Merlijn, Martijn en Pepijn

Actief sinds 25 Juli 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 39706

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Florida 2015

28 Augustus 2014 - 22 September 2014

Singapore & Maleisië 2014

19 Februari 2010 - 03 Maart 2010

Jordanië

13 Juni 2009 - 05 Juli 2009

Indonesië

16 September 2008 - 09 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: