Bootje varen, bergje beklimmen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Bootje varen, bergje beklimmen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Bootje varen, bergje beklimmen

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

22 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Oftewel, dag 4, 5 en nu 6!
Haai!

Daar zijn we weer even. Voordat we straks de nachttrein pakken naar Hue, even een verslagje van de afgelopen 3 dagen!

Zaterdag zijn we, na het ontbijt met voor de zoveeelste keer een gebakken EI!!!, vertrokken per busje naar Halong Bay. Halnong Bay ligt 70 km ten oosten van Hanoi nin de Chineze zee. Je denkt natuiurlijk, dar ben je zo...nou nee hoor, niet met dit verkeer! We hebben er 3 uur over gedaan en uiteraard werden wij nog even tussen de potten, vazen en kinderarbeiders geparkeerd omdat wij als rijke toeristen vast wel wat willen koppen. Tot ziens. Stonden uiteraard nnog 500 minibusjes met allemaal toeristen.

Rond de klok van 12 (na 3 uur rijden) arriveerden wij eindelijk in halong Bay waar onze boot (naast alle andere 100) klaar lag voor vertrek. Prachtige Chineze Jonk!! Boot was erg mooi, netjes en schopon en we kregen een mooie hut met badkamertje en al. Na inchecken vertrok de boot en kregen wij een heerlijke lunch (zowaar met mes en vork!!!) van verse/gefrituurde vis, rijst en groenten en fruit.

De omgeving was prachtig!! Veel, heel veel limestonerotsen echt sprookjesachtig mooi. S'middags tussenstop gemaakt bij grotten (weer klimmen... zucht) en einde dag nog op een bamboobootje onder de rotsen door. Alsof je only de lonely op de wereld bent... zo mooi, zo rustig...

S'avond kregen wij een diner op de boot. Moeten onze eigen krab slachten!! (okee die was wel al dood ...) en Mega prawns pellen...wij zijn normaliter niet zo van die mega vis eters, maar nu moeten we wel! en lekker dat het is!!! Hierna met wat mensen (een duitse en een koreaan) een poging tot nacht vissen gedaan. Het enige wat we HEEL: VEEL zagen waren giga kwallen en minivisjes en 1 octopoessie. kwallen.. echt niet normaal!!!! TE groot, TE grote sl;ierten, TE goor!! en voornamelijk TE veel!!

maargoed, na een goede nachtrust, een lekker ontbijtje, zijn we afgezet op het eiland CAT BA. Daar aangekomen werden wij per bus naar ons hotel gebracht (dachten wij...) maar wat wij niet wisten is dat we eerst nog een wandelingetje gingen maken, althans... wandelingetje... zeg maar rustig bergbeklimming, oerwoud trekking MIJN GOD! Rotsblokken beklimmen, door de lianen heen, modder, bomen... en dat zeker een DIK uur OMHOOG! eenmaal aan de top was het prachtig hoor. 200 meter hoog. En hier stond nog een uitkijk toren. Ding was zo mega doorgeroest dat het eigelijk niet verantwoord was erop te gaan maar ACH. Ga niet meer dan 1 uur omhoog klimmen om het bvervolgens niet te doen!! Dus wij niet verder omhoog..ding was lekker gammel. Bovenin voelde je hem wiebelen...en toen mijn knieen ook HAHA!!

Na een dikke tank water weer naar beneden klauteren. auw auw auw, en dan vervolgens ook bijna je hoofd stoten aan een GRIEZEL van een MEGA spin!!!! zat in een boom, ding weas zo groot als een HAND!!!! Afijn het hele bos was wakker nadat ik dat ding ontdekte ;-) GILLLLL!!!!

Afijn we hebben het overleefd, eenmaal beneden stond een mannetje klaar met een emmer water om over ons heen te donderen LEKKAH!!!! zweten zweten zweten!!!

Toen terug naar de bus, begon het opeens MEGA te plensen, ff een tropisch regenbuitje! De man bleefg lekker zo lopen, de vrouw had een geweldige roze plu in den tas :D

Het hotel was prima. 3*** mooie kamer, mooi uitzicht op zee! S'middags ook even op het strand gelegen en terrasje gepakt met uiteraard een lekker Tiger biertje :D S'avonds kregen we weer eten in het hote, was prima alleen nu slaan onze darmen op hol, dus je kan beter van de straat eten!!!

Vanmorgen zijn we weer netjes per bussie (de meest gammele van het hele eiland) opgehaald en terug naar de Jonk om vervolgens weer na 2 uurtjes varen, 3 uurtjes bus, weer in Hanoi te zitten! Over 2 uur gaat onze trein. We zijn erg benieuwdd!! Zometeen maar weer even water en OREOkoekies inslaan :P ons ransoen in de trein hehehe!

Heb ook maar besloten om (als ik het tegenkom) 1 keer in mijn leven een hapje ..hond...(sorry gasten neit boos worden) te proberen. Schijnt toch wel lekker te zijn en ze vreten hier tenslotte alles!! Ben benieuwd. Maar die duif/kip whatever..nee die laten we maar even links liggen!

Dank voor de reacties, erg leuk mom te lezen!! Wij gaan er weer van tussen, tot de volgende berichtgeving!!!

:D De man en vrouw

• 22 September 2008 - 10:25

Pap:

Ik kom niet meer bij die Vietnamezen moeten gedacht hebben dat het luchtalarm weer afging bij zoon spinnetje verder buiten het eten klinkt het allemaal heel gezond
    XXX

• 22 September 2008 - 10:33

Paul:

Neem een stukje hond voor me mee. Ik ben ook wel nieuwsgierig :)
    (wel goed invriezen!)

• 22 September 2008 - 13:22

Chris:

Hi,

Wat een verhalen weer, geweldig!!!!!!
    Geniet er maar van.
    Madonna was te cool!!!!! Parijs trouwens ook.......

Woef :-)

Chris en jas

• 22 September 2008 - 19:13

Eelco:

Sterkte in de trein straks......zal wel weer een avontuur opzich worden:-)

• 23 September 2008 - 09:25

Ma.Thea:

Hoi luitjes
    Blij dat ik er niet bij was met die spin ,maar je moet er wat voor over hebben he om iets moois te zien .Maar zo te lezen houden jullie je conditie wel op peil. groetjes en geniet er nog van he Pa Ma