Mrs (en Mr) Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Mrs (en Mr) Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Mrs (en Mr) Saigon

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

26 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Time goed fast when you're having fun!!

Nou de aankoop van het pak en de jas en de broeken en de schoenen is een daverend succes :D Mijn god, die mensen kunnen me toch een partij naaien (niet verkeerd opvatten...) Nadat we ons helemaal hebben laten opmeten, stoffen uitgezocht e.d. hebben wij ons de dag erop een paar fietsen laten aansmeren. Heerlijk, lekker 5 km biken, op naar het strand! De zon scheen niet fel, maar ondanks de sluierbewolking was het toch fikken geblazen. Je kan niet echt heel rustig liggen want om de haverklap staat er wel weer een hoedje naast je 'Buy somethin?! it's Happy Hour!" ja vast gast, tot ziens!

Na een middagje relaxen en een tochtje terug fietsen, was het racen geblazen. eerst naar de ene kleermaker voor het pak, de broek en de winterjas. Alles zat als gegoten en echt heel mooi afgewerkt. Wij waren zeer verbaasd! Alleen de mouwen waren wat lang van de man, dus moesten wij na een uurtje terug komen. Prima, op naar de schoenen!! Daar aankomen stonden onze 3 paar laarzen klaar. helemaaaaaal fantastisch!! Zit als gegoten en ook weer te mooi! Hoe doen ze dat toch in 1 dag...
Vervolgens dachten we 'even' een busticket te regelen naar Saigon. Hadden wij ons even vies vergist in de afstand... blijkt dat 24 uur te duren met de bus!!!! Oke en de trein?! nou duurt tussen de 17 en 20 uur. Zucht...

Dus, dan maar luxe...per vliegtuig!! Anders vinden we het nogal zonde van de tijd, en we willen nog zoveel zien en doen!!!
Afijn nadat we onze garderobe hadden opgehaald, even lekker een HOT POT (soort soeppan met gat in het midden met kooltjes erin) gegeten, biertje en toen terug naar hotel.

Vanmorgen nog even Hoi An door gelopen om een rugzak te scoren voor weinag (tja ehm, met al die troep die we kopen..past niet meer in de rugxzak!!!) nog even bij het zwembad gelegen/gezwommen ter ontspanning en werden wij te vroeg (?!?! ja ze zjin erg van de tijd hier!!) opgehaald door een taxi om ons naar het lokale vliegeveld van Danang te brengen. Uiteraard vlogen wij niet met Vietnam Airlines, maar met JetStar (wat?! ja Jetstar...!!)(vrouw had acuut buikloop bij het idee al ;-)) maar alles ging prima, op tijd vertrokken en na 1 uur vliegen zaten wij mooi al in Saigon! goed geregeld!

Met de lokale Airport bus zijn we de stad in gereden. Is wel even andere koek dan Hanoi. Dit is meer stad! Hanoi voelde meer dorps met kleine straatjes en oude huisjes. Nu zitten we in het 'Backpack district' vol met guesthousjes, hotelletjes, barretjes, cafeetjes, winkeltjes en natuurlijk weer 50000000000000000000 brommertjes tuuuuuuuuut tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutttttt!!!!!! De bedoeling was eingelijk dat we dan morgen gelijk door zouden gaan naar Cambodja, alleen het schijnt dar een feestdagen of wat te zijn en dan kunnen we niet...grrrrrrr!!! Dus nu gaan we morgen de Cu Chi Tunnels bezoeken (halve dag) en de rest even door de stad lopen en kijken. Zondag hebben we een 4 daagse tour geboekt met de bus naar Cambodja, Phnom Penn en Ankor Wat jajajajaja :D Totaal concept.

Net dachten we ook weer even lekker te gaan dineren bij een straat stalletje. Alleen de noodle soep smaakte naar niets en toen de loempia's naast mij een koeienoog naar binnen begon te werken was den eetlust duidelijk tot ziens. Begint het ook nog te onweren...valt mee, eerste echte regenmoment na de Parfum Pagode!

Maar het blijft echt een totaal geweldig land! Aanrader!!!!! Goed we gaan weer even chillen in onze TL-buis fantastische cheap room op de 7e verdieping met mooi uitizht over de stad (de vraag was toen we aankwamen of we een kamer MET of ZONDER raam wilden... HAHAHA pardon?!?!) Alles verder perfect hier! Leuk dat jullie meelezen allemaal!

tot de volgende bla bla bla verhaal weer :D

De man en de vrouw :D

• 26 September 2008 - 15:28

Ma Thea:

Zo dat was weer een lang en heftig bericht.Ik ben benieuwd naar de nieuwe garderobe.
    Martijn nog bedankt voor je berichtje
    Pa Ma

• 26 September 2008 - 15:43

Bianc:

Ben ook benieuwd naar de garderobe!!!
    Waar blijven de foto's!??
    X

• 26 September 2008 - 16:57

Ellen:

Jaja foto's willen we zien. Maar het is weer genieten van jullie verhalen!

• 26 September 2008 - 18:03

NKOTB:

Herinner je je Jordan, Jonathan, Joey, Donnie en Danny nog? De ultieme überboy band maakt de langverwachte comeback. Schreeuw opnieuw je longen uit je lijf op dinsdag 3 februari in Amsterdam.

• 26 September 2008 - 18:43

Arnout:

Wat doen de NKOTB in deze histoire?! Super leuk weer, die verhalen, je ervaart het land wel in alle volheid! Gaan julliee ook Tuol Sleng nog doen in Cambodja, heel indrukwekkend met muren van schedels en zo. Kijk uit naar de (meer) foto's ;-) Buh bye!

• 26 September 2008 - 20:50

Pap:

zooo das weer heftig en mooi een garderobe gescoord verder moeten ze me oprapen leuk land vooral met die tuuuuuuuuuuuut dingen leveren ze daar ook wapens voor een leuk spelletje afijn ben weer uitgelachen dus kom maar weer met het vervolg veel plezier in de tunnels en Cambodja

• 27 September 2008 - 08:19

Marieke:

Hahahaha, wat grappig allemaal weer.Duif, koeienoog.........echt een land voor mij!!

Ben erg benieuwd naar de foto`S!