Tuuuuuuuuut tuuuuuuuuut......dag 2/3 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Tuuuuuuuuut tuuuuuuuuut......dag 2/3 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Tuuuuuuuuut tuuuuuuuuut......dag 2/3

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

19 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallo!

Even weer een berichtje uit het warme Hanoi.
Na een goede nachtust (wel 13 uur liggen snurken) zijn wij gisteren na een ontbijt van gebakken ei op stokbrood de stad in gedoken.Ik zal jullie niet vervelend met alle namen van tempels ;-). We hebben een flinke stadswandeling gemaakt en eigenlijk alle hoogtepunten wel zo'n beetje bekeken. Het meer dat midden in Hanoi ligt, tempel van de literatuur (blablabla over confusius), Ho Chi Minh Mausoleum (afschuwelijk gebouw, lijkt wel een crematorium... oh dat is het ook bijna, meneer Minh ligt hier lekker in de balsem) Verder zijn wij enkele keer op de foto gezet (?!!) toch een attractie zo;n lange vent met een muts erbij bljkbaar... Sir Can i take picture with you?! GAST! Verder bijna 500 keer bijna in een portie gehakt veranderd door de brommers. Blijft een leuk fenomeen. Het gaat er hier dus niet om dat JIJ moet uitkijken voor de brommers...nee de brommers moeten uitkijken voor jou. Oversteken betekend niet wachten tot dat er weinig brommers/auto's zijn, nee, oversteken is gewoon acuut oversteken en hopen dat ze jou niet raken! Gaat tot nu toe nog goed... al onze ledematen zijn nog aanwezig!

Wel al bij het trein station geweest om kaartjes te scoren voor maandagavond. Dan vertrekken we naar Hue (midden Vietnam) met de nachttrein! Hoera!
Via ons hotel hebben we een tour geregeld naar Halong Bay (vertrekken we morgenochtend heen) om daar 1 nacht te slapen op een boot, chineze jonk en 1 nacht op een eiland in een hotel. Daar bezichten we grotten/strand blabla geen idee nog!

Gisteravond uiteraard weer lekker op straat zitten snaaien op mini krukje (=houten kont) met 1/2 litertje tiger beer, nasi/noodles etc en nog een afzakkertje in een barretje gedaan.
Ons hotel (Old Street Hotel) ligt in het oude centrum van Hanoi wat bestaat uit vele kleine straatjes met eettentjes, barretjes en winkeltjes en 100000000000000 brommertjes.

S'avonds zijn we naar de (beroemde..?!) waterpoppen theater geweest. Was erg leuk om te zien. Houten poppen op stokken en het decor is dus het water! Dit ging gepaard met een Vietnamees orkestje.

Vanochtend vroeg zijn we opgehaald per bus om de Parfum Pagode te bezichtigen. Ligt 70 km ten zuiden van Hanoi en duurt 2 uur voordat je er bent. Hierna per bootje (Vietnamees vrouwtje met hoedje roeide!!) 1 uur varen en toen nog 1 uur de berg op klimmen (de kabelbaan was tot ziens.. in onderhoud.. zuuur!) Het rook er overigens niet naar parfum...
De wandeling was zwaar maar prachtig, de pagode was niet meer dan een grot met een berg boedda's en veel wierrook. Daarna teruglopen...glijden eigenlijk (het was begonnen met regenen), terugvaren en roeivrouw was het niet eens met de fooi die ik gaf.. tsss ondankbaar hoedje!

Eenmaal teruggkomen hebben wij ons uiteraard weer geparkeerd op het mini krukje naast de Vietnamezen die doodleuk bergen gefrituurde duiven aan het opsnaaien waren... ik kon mijn ogen niet afhouden van de man die zich lekker zat te versmikkelen op de kop van de duif...met snavel en al...
zeer zeer zeer apart! (vervolgens dacht ik dat er een steentje onder mijn schoen zxat...bleken het de afgekloven voetjes van de duif te zijn.. oh hemel!!!)

afijn ik zal kijken of het lukt nog wat foto's up te loaden! Komende dagen zal het zeker niet lukken om wat typen! Wij hebben het in iedergeval helemaal geweldig!!

groetjes van ons :D

• 19 September 2008 - 16:28

Sandra:

Hey avonturiers,als ik t zo lees moet je wel sterke maag en neus hebben.gefrituurde duif omg.Nou geniet van alle mooie dingen.Doei .

• 19 September 2008 - 17:50

Marieke:

Hmmmm, duif! Weer eens wat anders. haha.

Het klinkt allemaal geweldig. Wat al een hoop avonturen in een paar dagen. Erg leuk om te lezen.

Veel plezier. Liefs Lano en Marieke

• 19 September 2008 - 20:40

Pap:

jezus wat een bende leuk hotel en gezellig dat terassie met die duifies ha ha ha afijn een lange met een petjuh en dan al die hoedjes heel appart dat Vietnam

XXXX P

• 20 September 2008 - 06:02

Bianca:

Ik dacht dat er in Italie veel brommertjes rijden, maar bij jullie??? Kijk maar uit!
    Ziet er in ieder geval fantastisch uit! Geniet van alle avonturen en hoop snel weer wat te lezen!

X Bi_anc en Moik

• 21 September 2008 - 07:14

Ma Thea:

Hallo Martijn en Merlijn
    Zo dat was weer een mooi en spannend verhaal ,Martijn je voelt je zeker wel een als een reus die verdwaald is zeker.We wachten weer op het volgende verhaal .Groetjes Pa Ma

• 22 September 2008 - 07:20

De Vrouwwwwww!!:

Hey vakantiegangers!
    Zo te zien en te lezen zijn jullie heerlijk aan het ritten en aan het genieten!!
    Hou ons vooral op de hoogte, behalve die verhalen over afgekloven duiven :-(!!!!
    Enjoy scatties!!