Cacoa Beach - Kennedy Space Center - Reisverslag uit Four Islands, Verenigde Staten van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Cacoa Beach - Kennedy Space Center - Reisverslag uit Four Islands, Verenigde Staten van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Cacoa Beach - Kennedy Space Center

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

07 Mei 2015 | Verenigde Staten, Four Islands

Vanuit Miami zijn we op een regenachtige dinsdag vertrokken richting Stuart. Stuart is een plaatsje tussen Miami en Cocoa Beach waar Kelly woont. Kelly kennen wij van Bonaire. Soort zeebonk ;-).
Hij woont samen met zijn vrouw in zo'n Amerikaans huis... Groot! Die keuken! OMG! Die koelkast! Man man man. Alles gewoon huge! En een zwembad. Tuurlijk! Dus bij binnenkomst had Pepijn alleen nog maar oog voor t zwembad, uiteraard!

Bakkie koffie erin en lekker zitten kletsen. Pepijn met badeendjes het zwembad in (ondanks de regen). Lin, zijn vrouw, had een heeeerlijk verssap met groente gemaakt! Yes! Echte groente en vitamine!
S'middags zijn we naar een steakrestaurant geweest. Martijn een broodjes warm vlees, ik een kleine steak met gestoomde groente en Pepijn een cheeseburger!
Om half 4 hebben we afscheid genomen en zijn we doorgereden naar Cacoa Beach. Dat was nog zo'n 2 uur rijden.

In Cocoa Beach verblijven we de Fawlty Towers Motel. Zo fout als de naam is... Lekker roze motel. Kamer wat muf. Afijn was ook de enige budget optie deze vakantie en maar 2 nachtjes. Maar wel een tropische tuin met zwembad! Alleen met regen, dus laat maar.

Die avond hebben we gegeten bij The Green Room, een volledig organic café. Je denkt wellicht ... Heb je haar weer, maar zonder dollen, op elke hoek is hier een McDonald, Wendy's, Dennies, burger King, wafflehouse, pizzahut etcetcetc. En als je wel naar een 'iets normaler restaurant' gaat krijg je hoe dan ook een berg gefrituurde meuk bij. Het geeft verder niet, is maar 3 weken, alleen ik (Merlijn) had er duidelijk wel
Last van ---> darmen.
In The Green Room heeft Martijn een gevulde soep gegeten, Pepijn een broodje peanutbutter and jelly en ik een Acai bowl met fruit. Veel honger hadden we toch niet na de steaklunch.

Na een goede nachtrust, was het gelukkig droog! Aangekleed en een ontbijttent opgezocht.
Daarna doorgereden naar Kennedy Space Center! Jeeee, naar de raketten!

We kwamen aan vlak voor opening. Eerst werd het volkslied nog even afgespeeld, rare lui. Maar ach het hoort erbij en daarna konden we doorlopen naar de raketten. Het was ontzettend rustig. Nergens een rij! Hoe fijn. Zal vast geen voorbode zijn voor Disney World ;-)
Wat hebben we allemaal gedaan:
3D film gekeken over wat ze nu aan het doen zijn en wat hun volgende missie is (reizen naar Mars)
De Spaceshuttle Atlantis real time gezien
Ritje in een spaceshuttle simulator
Martijn een dikke Tour gemaakt over het terrein en in de controleroom geweest
Pepijn en ik in de speeltuin gespeeld
Mini spaceshuttle gekocht (uiteraard)

Savonds hebben we weer wat gesnaaid in The Green Room :-)

Na wederom een goede nacht, zijn we nu klaar om zo te vertrekken richting Anna Maria Island! Dat ligt aan de andere kant van Florida aan de Mexicaanse Golf.
Maar we nemen een kleine omweg via Kelly Park. Hier kun je op een grote opblaasband floatend over een natuurlijke rivier het park door haha! Ziet er geweldig uit, warm water, mooie natuurlijk en lekker Amerikaans ;-)

Daarna dus door naar Anna Maria Island. Hier komt ook mijn vriendin Emmy met haar zoontje Lucas van 4 en haar moeder! Zijn we gezellig 2 dagen samen! Kunnen de koters lekker spelen en wij bijkletsen!

Time to GO!

• 07 Mei 2015 - 14:08

Nathalie:

Nou, het is wat, met dat eten. Dank voor de waarschuwingen, ik ga over 2 jaar die kant op. Die opblaasband lijkt me supergaaf, zeg! Have fun! Ik werk nog even lekker verder.

• 07 Mei 2015 - 15:21

Marieke:

Wat een leuke verhalen weer zeg! Jullie genieten wel zo te lezen en te zien.

En die kat, whahahaha, echt Amerikaans formaat, of lijkt dat maar zo op de foto.

Veel plezier!

• 07 Mei 2015 - 21:04

Thea Lano:

Leuke foto's ! Pepijn zal het straks saai vinden op school !
    Groetjes Ma Pa