eindelijk weer een update! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu eindelijk weer een update! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

eindelijk weer een update!

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

19 Mei 2015 | Verenigde Staten, Key West

Afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Cape Coral. Een typisch Amerikaans dorp in een buurt/wijk met grote huizen, oprijlanen en mailboxen. Geen poespas verder. Niets in de buurt behalve huizen huizen huizen. Daar hadden wij ook een huis gehuurd. Een huis met 3 slaapkamers, 2 badkamers, een grote garage (Martijn helemaal in de Gloria want de auto kon erin mét elektrische deur), een kamer met pooltafel, grote keuken met mega koelkast, blender, oven etcetcetc, een eigen zwembad, speeltjes voor het zwembad, mega bbq, inloopkast, flatscreen in alle kamers en in de woonkamer was deze MEGA. Wat een feest! En heerlijk bijkomen na die 5 dagen Disney.

Alleen geen WiFi. Die was kapot en zou gemaakt worden. Maar dat is helaas niet gelukt. Dus daarom ook nu pas een update.

De eerste dag dat we aankwamen, was het al 20.00 uur. We hadden toch wat langer doorgebracht in Disneys Hollywood studio's dan gepland. Konden geen afscheid nemen ;-) Het is dat Pepijn het zat was. de warmte waren wij ook wel klaar mee. Het was eigenlijk gewoon te warm (gevoelstemperatuur 35-38 graden).
Maar bij aankomst in Cape Coral en het mooie huis, waren we allemaal in de gloria. Snel bij de super wat pizza gehaald en drinken en in het huis gepoold en gezwommen om half 11 s'avonds! Heerlijk!! Pepijn had toch al geen ritme meer.

Na een heerlijke nacht slapen, werden we pas rond 9 uur wakker. Eerst lekker ontbeten en gezwommen en daarna een stukje gereden in de omgeving en naar Sanibel Island naar het strand. Heerlijk wit strand met pelikanen en golven! Feest!
Op de terugwerk even langs de bio supermarkt voor topvlees op de Bbq, salade en brood. Ultiem vakantiegevoel als je dan in je villa komt, muziekje aan, even poolen (Pepijn helemaal gek op poolen nu), biertje, bbq aan, zwembadje...!

De volgende dag (afgelopen zaterdag) zijn we naar de Everglades vertrokken. Groot ... MEGAgroot natuurpark met moerassen, mangroven, krokodillen etc. het was nog 2 uur rijden, maar dichterbij kwamen we niet deze vakantie. Daar hebben we een tour gedaan van een uur met een airboat die keihard vaart tussen de mangroven. Wat was dat gaaf! Ook Pepijn gilde van plezier. Daar nog geen krokodillen gezien, maar een stukje verder rijden kwamen we ze wel tegen! En veel ook!

Op zondag hebben we wederom een stranddag gehad. Even relaxen en zandkastelen bouwen. Helaas betrok het vanaf 3 uur en begon het te plenzen en te onweren. Dan maar weer terug naar de villa. Die avond zijn we naar Fort Myers gereden. Wat grotere stad in de buurt. Hier zit een tof burgerrestaurant wat FORD GARAGE heet. Alles in auto stijl en een oude Ford auto die boven de bar hangt. Alle decoratie was in het auto thema. Heel gaaf gedaan.
En ook niet onbelangrijk: het eten was top!
Maandag hebben we een outlet shopdag bezocht! Kan natuurlijk niet naar huis zonder een paar kikke sneakers of wat leuke nieuwe kleding. Pepijn helemaal in de Gloria met zijn nieuwe schoenen. Martijn horloges en ik uiteraard ook wat schoenen ;-) en voor alle 3 wat kleding.

Helaas moesten we dinsdag alweer weg. Met pijn in ons hart, want dat huis was echt geweldig!

Maar ok, volgende leuke plek: Key West! Het uiterste zuidelijke puntje van Amerika! 7 uur rijden... Oops. Ik dacht thuis gezien te hebben dat het maar 5 uur rijden was. Nou ja, verstand op nul en gaan! Was een geweldige rit! Zeker de weg over de Keys heen is geweldig. Zijn allemaal losse eilandjes die met elkaar verbonden worden dmv een snelweg. Halverwege de rit, hebben we een lunchstop gemaakt. Daarna nog 2,5 uur tuffen. Maar we zijn er! Om 5 uur vanmiddag lagen we in het zwembad! Yeahhhh!
Wel even wennen weer... Van villa naar met z'n allen op 1 kamer. Maar niets te klagen verder ;-) Er heerst een leuk sfeertje. Beetje hippie, overal barretjes met livemuziek, winkeltjes, ijsjes en Key Lime Pie. Tof! Meteen maar even een zonsondergang meegepakt met een cocktail.

Vandaag misschien een bootje pakken.. Eerst maar even koffie en ontbijt!

• 20 Mei 2015 - 13:51

Nathalie:

Klinkt echt geweldig!!!!!!!

• 20 Mei 2015 - 14:39

Andere Opa:

Oh oh oh dat wordt straks wat als we weer in het gareel moeten hier.
    Maar de vakantie is top genieten nog maar even

• 20 Mei 2015 - 14:43

Marieke:

Wat weer een heerlijke verhalen!

Super tof allemaal. Geniet er nog even lekker van! x Lano en Marieke

• 20 Mei 2015 - 16:21

Thea Lano :

Hallo luitjes
    Goed weer wat te horen van jullie ,een paar geprobeerd te face time maar dat lukte niet !
    Groetjes en tot zondag ,geniet nog van de laatste dagen ,
    Een knuffel voor Pepijn van opa en oma