Marrakesh..hello my friend... - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Marrakesh..hello my friend... - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Marrakesh..hello my friend...

Door: de bruid en de duiker

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

30 Augustus 2006 | Marokko, Marrakesh

Hallo, daar zijn we weer!
totaal lekker geslapen, zijn we vanmorgen lekker een Marrokaanse ontbijttent ingedoken om onszelf te verwennen met een typisch Marrokaans ontbijt, bestaande uit: Een ondefinierbaar wit, stomend goedje dat op pap leek en zout smaakte, ik ga er maar verder niet op door.. daarnaast een heerlijk vers baquetje en zoete broodjes en echte koffie, heel fijn!
Aangezien wij van plan waren morgen naar Marrakesh te vertrekken, gingen wij alvast een busticket halen om enige teleurstelling te voorkomen. Gelukkig was dit achter ons hotel en de hoek om gelopen werden wij uiteraard meteen aangevallen door enige busmannetjes die ons maar al te graag buskaarten wilden verkopen. Aangewien Agadir nou niet echt een TE LEUKE stad is, leek het ons wellicht een bijster plan om alvast richting Marrakesh te vertrekken! Om 1400 zou de bus vertrekken. Prima! boodschapje, inpakken, munttheeetje (geen Baklava hier)en TOT ZIENS AGADIR! Lekker de airco bus in.. NOT! Bus zat vol en wij konden de laatste plaatsen helemaaaaal achterin bemachtigen, boven de motor.. na een half uur stonden onze voeten + derriere in de fik en de airco deed ook niet echt veel, met als gevolg dat wij totaaaaal aan het wegsoppen waren! heerlijk hoor, je moet er wat voor over hebben! Door de bergen, steeds meer bewolking en regen, natuurlijk bijna 50 bijna-dood ervaringen omdat den chauffeur met voet op gas vast zat, maar eindelijk om 1900 aangekomen! Gelukkig was het hier buiten nog veeeeel warmer dan in het bussie! Je verwacht gelijk aangevallen te worden door half Marrakesh, maar niemand viel ons lastig, BIJZONDER!!! We moesten gewoon zelf op zoek naar een petit taxi! (hier zijn ze beige ipv orange) Maaaaaaaaar na een klein ritje, een klein stukje lopen en een steegje in, komen wij toch bij een RIAD aan.... WHAAAAAA Zie www.hotel-assia-marrakech.com
Ik bedoel.. ik heb er echt geen woorden voor lijkt wel een aflevering van RTL-Travel!!! Met ontbijt op dakterras, duidelijk een geval van 1001 NACHTEN!! Nu Chris Zegers nog.. HAHAHAHAHAHA (oh en Daphne BunsKOEK voor den Plongeur)
Afijn net meteen het beroemde plein Djeema el Fna opgelopen, serieus nog nooit zoiets gezien!! Zoveel mensen, zoveel Jus Dorange kraamjes, ZOVEEL WAARZEGSTERS, HENNASNAAIERS, EETKRAAMJES, TROMMELMANNETJES... fantastisch!!! echt een aanrader! net seperatorvlees gegeten en couscous, erg lekker! Helaas is dit een pc uit het jaar 0 en valt er nog even geen foto's up teloaden, proberen het snel ergens anders! Leuk om alle reacties te lezen, wij gaan even een sjuutje snaaien!

tot mails! Den Plongeur en de vrouw die nogsteeds niet gegrepen is!!! jaaaaa!
oh ja en phone en fototoestel hebben zij ook nog ;-)

• 31 Augustus 2006 - 01:56

Patrick:

Tof he, Marrakech, zijn Reinier en ik in onze wilde jaren ook nog eens geweest. Ik vond vooral alle slangenbezeerders erg tof. Verdwaal niet in de binnenstad, is erg makkelijk!

• 31 Augustus 2006 - 05:57

BI_anc:

Wat een gaaf hotel, heb even op den site gespiekt. Echt cool, jammer van den Chris Zegers... Maar ja, je ken nie alles hebbuh! Veel plezier verders en we wachten op foto's!!! Dikke kus X

• 31 Augustus 2006 - 06:17

Lidia:

Hallo vakantiegangers!!
    Ga zeker effe dat hotel spotten, moet natuurlijk wel weten waar jullie uithangen hehehehe!!
    Het zal er vast prachtig zijn, enjoy!!!
    Nou nog een paar mooie foto's dan zijn we helemaal happy!!
    XXX

• 31 Augustus 2006 - 06:19

Lidia:

Hallo vakantiegangers!!
    Het zal er vast prachtig zijn, enjoy!!!
    Nou nog een paar mooie foto's dan zijn we helemaal happy!!
    XXX

• 31 Augustus 2006 - 07:02

Ro:

Hi!

Ik zie het alweer voor me: de bruid komt natuurlijk vol met hennatattoes thuis ;-). In ieder geval erg benieuwd naar jullie hotel uit de Ali Baba verhalen.
    Met het SCHAAP gaat alles goed, hij is flink aan het binnen-huis-verbouwen ! Veel spass en tot lezens!!!

Groetjess xx Ro (en Dennis)

• 31 Augustus 2006 - 07:37

Ellen:

Hallo lieve mensen, super dat hotel, idd jammer van Chrissie. Geniet ze daar!!!!!
    XX

• 31 Augustus 2006 - 10:36

Pap:

De eerste Marokaan die de vouw grijpt ze Familie wodt door de Pa van de vrouw aan de bus gehangen in Vinkeveen, afijn ik wil toch wel ff weten wat dat witte goedje is dat zout smaakt behhhhhhhh ga nu even het net op om hotel te begluren

XXX Pap

• 31 Augustus 2006 - 14:32

Chris En Jas:

Hahhahahaahh jullie alibaba's......
    top dat jullie het zo leuk hebben. wij hebben al wat foto's geplaatst!
    Vietnam is erg leuk.....enfin lees het verhaal maar even.
    Al wat dingen gekocht op de markt?????? Veel plezier x chris en jas

• 31 Augustus 2006 - 15:37

Thea
    bedankt voor jullie leuke en gezellige berichten,
    veel plezier nog!
    groetjes