Marrakech dag 3 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Marrakech dag 3 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Marrakech dag 3

Door: de bruid en de duiker

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

01 September 2006 | Marokko, Marrakesh

Daar zijn wij weder! Zoals iedere dag weer heeeerlijk geslapen in het Riad. Vanmorgen weer ontbijtje (+ bijen) op dakterras om vervolgens ons te laten vervoeren per petit taxi naar het busstation voor een ticket naar Ouarzazate (probeer dat maar eens normaal uit den strot te krijgen hahaha!) Dat ging vliegensvlug, dus morgenochjtend vertrekken wij om 10 uur richting de zandbak + Kashbah! Het is de bedoeling daar 1 nacht te blijven en alleen 1 of andere beroemd zandkasteel te bekijken welke ook in vele films is verschenen. Hierna door naar het zuiden, naar nog meer zand en hopelijk ook een kameel.. daar komen wij tenslotte voor ;-)
Na het busticket moment vertrokken naar de Jardin Majorelle, een fantaaastisch ,ooie tuin in het midden van de stad met cactussen en palmbomen. Deze tuin is in het beheer van Yves Saint Laurant (hip dus hahaha) de man was alleen niet aanwezig voor een gezellig munttheetje met ons, volgende de keer dan maar!
Na dit relaxte tuin moment vertrokken wij weer richting Medina (eerst nog 2 keer een ik-ga-jou-lekker-oplichten taxi te pakken gehad.. lekker niet intrappen dus tot ziens hassan!) Het is zo vreemd wat het verschil is tussen overdag en avond hier in Marrakech. Overdag is het heel rustig, alleen de sinasappelkarretjes staan op het plein, wat henna-fatima's en nog wat snaaiers, maar voor de rest niets! dus wij heerlijk weer een karretje uitgezocht voor een jus d'orange moment. Hierna dan eindelijk de Souqs ingedoken! Natuurlijk is het vrijdag vandaag... Moslim dag, dus heel rustig en veel dicht in de Souqs! Prima, waren toch niet van plan om al te gaan shoppen! Toevallig liepen we tegen het Marrakech museum op, dus daar lekker rond gekeken en te veel foto's gemaakt! Hierna even een rust moment in hotel, souqs weeeer in en toen toch maar even ons laten verwennen in een HAMMAM!! Was wel redelijk luxe deze, maar ach! Lekker die vellen van het lijf snaaien door Saida en Fatina! Zijn net babietjes nu ;-)
Natuurlijk als maaltijd weer op het Djeema el Fna belandt.. en ook wat interessante eetmomenten bekeken, zoals SCHAAPIEHOOFD en HERSENEN!!! (zie foto) uiteraard hebben wij niet echt de behoefte gehad dit vlees moment tot ons te nemen, maar lekker weer aan de seperatorvlees met salade en shaslick pen gezeten. Vervolgens dachten wij een aantal karretjes met muntthee en chococake te hebben gezien... dit bleek 1 of ander TE ZOET kruidendrankje te zijn met GinSENG enzo.. de chococake bleek ook iets totaaaaaal ondefinierbaars te zijn, wij komen er nader op terug wat het dan wel mag zijn! Je weet tenslotte maar nooit met die Marokanen!! Trouwens ALLES is hier ZOET!! bergen en bergen met suiker gaat er door heen, brood is zoet, thee is zoet, zelfs het voorgerecht met kip en bladerdeeg is bestrooid met poedersuiker en honing!!! waar is de pindakaas met sambal!!!

Prima, om een lang verhaal kort te maken, weltrusten en tot snel weder!

nieuwe foto's niet vergeten natuurlijk!
x ONS

• 01 September 2006 - 22:31

Ro:

Ha! De eerste! Schhapie is hier totaal geschrokken en zit nu te rillen in een hoekjes...flink stuk kwamkwammer doet wonderen ;-) Foto's zijn hier niet helemaal doorgekomen trouwens...tenminste, niet allemaal! Om hier ook een lang verhaal kort te maken: geniet van alle zoetigheid (hoe lang hoe je dat vol?) en truste!

xx Ro

• 02 September 2006 - 05:29

Imora:

Wat flauw van Yves om juist vandaag niet in zijn tuin te zijn... Goed om te lezen dat de Hammam toch gelukt is, wees niet verbaasd als je over een paar dagen aan alle kanten begint te vervellen... schijnt erbij te horen!
    tip van een bereisde secretaresse (ahum...):
    voor het zien van kamelen raad ik de de dierentuin aan! Dromedarissen daarentegen in overvloed in Marokko ;)

• 02 September 2006 - 06:41

Pap:

wat dacht je van een lekker kameluh sateetje brrrrrrr al dat zoet en al die bijjuh en doe is wat aan die foto's ik krijg alleen maar bovenkantjes en kruisjes komt zeker door al dat zoet
    xxxx Pap

• 03 September 2006 - 10:54

Pap:

tja je leert ut ook nooit MUTS , je kan niet ongestraft die zooi eten heb je geen imodium mee ben je er zo vanaf en wel blijven drinken

XXX Pap

• 04 September 2006 - 21:50

Mike:

Een YSL tuin in Marokko, t kan nie gekker worden... En dan n harige bezwete Saida in de hammam. Klinkt helemaal super tussen die mierzoete hapjes. Is Marakech echt die hippe place to be waar ik n weekendje moet gaan stappuh? Je hebt r vast geen SGP jongeren die demonstreren voor een Maddie concert in de Arena...dat hebben wij weer. I wanna hear all the stories! Ejoy!
    :) Mike :)