Marrakech - SHOPPEN!!! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Marrakech - SHOPPEN!!! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Marrakech - SHOPPEN!!!

Door: de bruid en de duiker

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

09 September 2006 | Marokko, Marrakesh

We zijn weer veilig aangekomen in Marrakech!
Gisteren eigenlijk niets anders gadaan dan een beetje hangen bij het zwembad, nadat wij heerlijk ontbeten hadden met stokbrood, flensjes en omelet (half rauw hahaha). Gelukkig voor ons heeft de zon wel 3 uur geschenen en regende het s'middags :mad:! Dus in de Marokaanse tent heerlijk tussen de kussens fout boek zitten lezen!
Rond de klok van 17.00 vertrokken wij uit ons hotel voor een kleine wandeling van 20 minuten naar onze CTM bus (Marokaanse conexxion). Is een hele verademing na alle private buscompanies met rammelbak bussen! Na een kleine maaltijd vertrokken wij om 19.00 naar Marrakech, door de bergen in het pik donker. Dan maar de ogen dicht en slapen, want het idee alleen al dat je in het donker zo dicht langs de afgrond gaat, brrrrrr!!! Zowaar echt lekker kunnen slapen en om 03.00 s'nachts arriveerden wij midden in het ' nieuwe' gedeelte van Marrakech. Wij hadden s'middags al een poging tot reserveren gedaan bij een luxe Riad, alleen iedereen gaf COMPLET :mad:. ZUUHR! Dus dan maar op goed geluk! Uiteraard waren alle hotels DICHT en zwierven wij in het holst van den nacht door Marrakech, heerlijk idee! Een aardige man verwees ons nog naar een very very very cheap hotel, maakte de eigenaar (?) wakker en hij liet ons de kamer zien... Den bruid wist niet hoe snel ze weer weg moest komen. Behalve dat het net een soort freaky klooster leek uit een horrorfilm, bleek ook nog eens dat wij een kamergenoot hadden.. HET zat op de bovenkant van de badkamerdeur, en de voelsprieten raakte zowat mijn voorhoofd bij binnenkomst!!!! Nee tot ziens meneer de veel-te-grote kakkerlak, volgende keer! Na een half uurtje lopen zagen wij een paar grote hotelketens en de duikert trok den stoute schoen aan, bonkte op de deur en god-zij-dank mochten wij een kamer! Beetje vergane glorie, maar het was een nice hotel, met airco, schoon enzovoorts! Prima half 5 eindelijk slapen!
Vanmorgen een saai ontbijt gekregen in het hotel, spullen gepakt en hoppa de medina in, want dat luxe Riad moest en zou er komen!! Afijn wij naar Riad Malika.. vol, volgende VOL, volgende VOl..!!! WAT??? Oh nee toch.. Godzijdank uiteindelijk eentje gevonden, Dar Doukkala (www.dardoukkala.com)
NOUUUUU ik bedoel, nouuuu gewoon echt geen woorden voor!! Wij zeiden wel dat die eerste Raid helemaal het einde was, MAAR DIT!!!! ALLES in Art Deco stijl, met pool en Rietveld stoelen aan de pool, een slaapkamer... NOUUUUU niet te geloven!!! Utra hip gewoon, zo asociaal mooi! Eeen badkamer, NOUUUUU met 100 handdoeken, een los BAD op pootjes, met enorm hippe potjes met zeepsop erin, badjassen, aparte douche.. kan gewoon niet stoppen!!! Net een huiskamer met al die jaren 20 spulletjes! Zelfs een stereotoren met een stuk of 15 cdtjes, van klassiek tot Jazz tot Tango, geweeeeeldig! Kregen meteen een schaal met muntthee, fles water een een soort petit fourtje op de kamer. Check de website zou ik zeggen!
Nou dit hysterische schrikmoment zijn wij uiteraard de pool ingedoken en de souks voor een ultiem shop moment! Konden het natuurkijk niet laten om een te hip thee servies mee te nemen met dienblad.. hahahaha! Den duiker heeft een Berber mes gescored en natuurlijk nog andere snuisterijen! Morgen nog 500 paar slippers scoren (wordt echt geestelijk niet in orde, wil alles wel mee snaaien!!!!) Lekker afdingen en gaan! Den duiker is ultiem verkouden en heeft een Hammam moment nodig (welke natuuuurlijk in ons te hippe Riad zit!!) Darom voor nu tot ziens, het gaat ons nogsteeds goed! ( op wat kleine dingen na hahaha)

Pa: denk toch dat bibiana hier geestelijk niet in orde wordt van deze fantaaaaastische stad! weekend tripje? Amsterdam West is dan toch een STUK minder leuk ;-)

• 09 September 2006 - 21:59

DE FROUWWWWW...:

Zeg zorgt u ervoor dat u nog even een flinke uitrustmoment creert, voor u huiswaarts keert!!
    Koortsnaaiers en verkoudheden zijn verboden op vakantie!!
    Geniet van de rietveldchairs by the swimmingpool en een kus voor jullie allebei.
    XXXXXX

• 10 September 2006 - 09:03

Priniminie:

nou inderdation.. weekend tripje lijkt een erg mooi idee!

• 10 September 2006 - 13:39

Bianca:

Wow wat een geweldig hotel, geniet ervan luitjes!!!

• 10 September 2006 - 14:25

De Boys:

hello cyberkameel en duiker..... Helemaal te leuk hoor! Hier ook alles goed hoor check effe ons profiel voor alle ins en outs! DIKKE X

• 10 September 2006 - 14:30

POP UP:

BEZOEK OOK WWW.CHRISTIANJASPER.WAARBENJIJ.NU VOOR HIPPE AZIE TRIP HIHIHI

• 10 September 2006 - 14:46

Pap:

Ik doe wel een weekendje Bonaire meer vissen en dat zijn geen snaaiers nu ga ik even op de webside gluren hoe jullie er weer bij zitten

XXXX Pap

• 10 September 2006 - 20:27

Thea En Lano:

jammer van je verkoudheid, maar houdt alles in de gaten en blijf koel onderhandelen geniet er nog even van,
    groetjes vanuit een zonnig holland