Zagora, ALLAHMACHTAG PRACHTAG - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Zagora, ALLAHMACHTAG PRACHTAG - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Zagora, ALLAHMACHTAG PRACHTAG

Door: de bruid en de duiker

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

07 September 2006 | Marokko, Zagora

Hallo allemaal!
Wij willen graag eerst even kwijt dat wij het ontzettend leuk vinden dat er zoveel animo is voor onze verhalen! Helemaal fantastisch!! Leuk dat jullie, Ank en Dionys, Bibi, Juli, Mike meelezen!! (en de rest ook natuurlijk hihi!) Werkt erg verslavend dit!
Nou den Duiker is momenteel druk bezig op een andere pc.. maakte net de fout ALLE foto's op de desktop te plaatsen, moesten herstarten en TOT ZIENS foto's!!! :mad:!! lekker slim om alles alvast van de camera te wissen.. Afijn, echtscheiding nu ;-) Hebben wel backup op schijf staan, alleen alles van gister en vandaag is tot nu toe nog weg, leuk hoor Marokaanse computers!! GRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!! Zet nog eens iets op een desktop.

Oke verder met het verhaal dan maar! Gistermorgen vroeg nog ontbeten met de Polen en hierna tot ziens gezegd. Wij wilden de bus pakken terug naar Ouarzazate en van daar uit door naar het zuiden, Zagora. Eerst maar even informeren bij het bus loket, hierna door alle schoenpoetsende Marokaantjes geworsteld en de prijs gevraagd bij de GRAND Taxi. Natuurlijk wilden ze daar dat wij betaalden voor de heen en de terug reis (is ongeveer 300 km van Tinerhir naar Ouarzazate) want men beweerde dat er nieman een taxi terug zou nemen vanaf Ouarzazate.. HA HA HA grapjassen!!! Tot ziens!!!

(DE DUIKERT HEEFT DE FOTO's terug!!!!! WHOEHAAA... dat even terzijde haaaha)

oke terug naar boessie en ticket gekocht en gaan wachten op bus die pas 2 uur later zou vertrekken. Na 500 schoenen snaaiers en 'Hello my friend, from england, germany france, holland.. AH HOLLAND !! Breda? Utrecht? ALLEMACHTIG PRACHTIG' van ons af gemept te hebben, naar boessie vertrokken die 'ergens' langs de kant van de weg zou arriveren.. Boessie stond er al, rugzak erin en klaar... NOT! Boessie had motorpech HA HA! leuk... Gelukkig waren er meer 'rugzakkers' dus een gezellig praatje maken met een vrouw uit UK met dochtertje van 3 getrouwd met (knappe)man uit GuataMala! Waren een half jaar op rondreis.. mijn hemel en met kind dus! Ik vind het knap! Na toch wel meer dan 1,5 uur wachten waren wij ht spuug zat en besloten met z'n allen een taxi te pakken, tenslotte sta je met 7 man sterker bij die taxisnaaiers dan met z'n tweetjes! Na een hoop kabaal (onze tassen waren op het DAK vastgebonden, echt op z'n Marokaans dus!) eindelijk geld en tassen terug en op naar de taxi. Maar ho maar, zelfde gezeur over het heen en terugprijs. Tot ziens! Dan maar een andere boesticket en die ging meteen weg! Mooi, ook nog een voorstelling gezien van meppende Fatima's (heel komisch!!!) en een oer vervelende Marokaanse neger (en NEE hij heette GEEN ULRICH!!!)waar de bruid niet vanaf kwam toen den duikert het buskaartje ging halen!
Eindelijk onderweg, zittend naast een NOMAD met enoooorme zweetoksels (en natuurlijk constant met den armen in de lucht zitten...)kwamen wij rond 6 uur aan, te laat om door te reizen. Beetje jammer maar ach, dan maar weer naar het oke hotel met erg aardige mensen! Kregen ook meteen dezelde kamer en met een goede korting ook, JOEPIE geen geldsnaaiers is een keer!
Meteen maar terug gelopen naar boessie om een ticket te halen voor de volgende ochtend richting Zagora, om 06.00 pffff, maar oke dan heb je nog wat aan je dag! Zo gezegt zo gedaan, eten (de bruid had een stuk gegrilde kip dat net een duif leek met de structuur van kip dus den keel zette zich gelijk op slot, no food for me dan!) de duikert weer een tagine. Vroeg naar bed en om 5 uur op staan, lekker!
Nou wachten op de bus, wachten, wachten, wachten, niemand die iets wist... ondertussen was het al half 8 :? oke toen werd den bruid very pissig!!! Genoeg was het!!! :evil:Laat ons niet meer naaien door die snaaiers!!! Allemaal enkele reis naar BOES in Vinkeveen! Dus met den stoom uit het oor op een boesmarokaan afgestormt, ticket in zijn neus geboord, hij meelopen naar andere boesmarokaan, die begon te schreeuwen, nou dat kan de bruid ook hoor GEEN PROBLEEM! Opeens bleek dat de bus niet kwam en naar CasaBlanca was vertrokken ?????? Prima HIER met dat geld, wij nemen (althans proberen)een Grand Taxi!! Dat bleek geen probleem! MOOI! Dus in de 500 jaar oude Peugeot reden wij met 6 Marokaantjes + Chauffeur 250 KM zuidwaards! Onderweg nog even auto laten reparen aangezien alle diesel naar binnen liep, maar ach he, het is Marokko, kijken nergens meer van op!! :lol: hahahaha, zijn heel aangekomen!
In Zagora even een koffie gepakt en op naar een Kasbah MET zwembad! Vonden dat we dit wel hadden verdiend! NOU NOU en wat een Kasbah (zie foto's die er dus wel zijn hehe) Eeen prachtige Kasbah, vriendelijk personeel, mooie kamer, zwembad WHAAA en te veel palmbomen! Nu nog een rose en hopsakee ;-) Erg fijn! Check www.kasbahsirocco.com voor meer info!
Dus hele middag bij de pool liggen chillen en lezen en zwemmen en een kamelensnaaier weggestuurd die weer een TE dure kamelenrit of Sahara rit wilde verkopen!! houdt echt nooooit op hier! Zijn klaar met die sahara!
Net naar het stadje gelopen, is ongeveer 15 min. lopen! Hier staat het allerbekende borde 52 days naar Timbouktou (met de kameel) en ook een boessie met hollanders, fijn joh! hahahaha. Daarnaast weer 400 allemachtig prachtig weggemept (leuk spelletje om te maken.. PIETJE??!!) en Come to my shop! Meteen even bustickets gekocht voor Marrakech, maar dan met de nationale busmaatschappij, zijn ook klaar met die lokale boeskamelen, tot ziens!! Morgenavond vertrekken wij hier met de nachtboes naar Marrakech en komen daar 02.00 s'nachts aan. Hopen dat we nog ergens kunnen slapen behalve op het busstation ;-) Wij willen naar Riad Malika, google maar, staat ook op internet) te luxe, maar mag wel als afsluiter! SHOPPEN!!!!!!! Dan maandag naar Agadir en dinsdag terug!
Dat was het! Te lang verhaal maar ach!
Excuses voor taal en typ fouten, de toetsen plakken aan elkaar, blijven hangen en zitten allemaal op een verkeerde plek! HAHA!
Imshalah, tot de volgende keer!
Groetjes van ons!

• 07 September 2006 - 20:05

Patrick:

Zo allahmachtig prachtig dat ik er vier meeltjes over krijg. :)

• 07 September 2006 - 20:26

Thea En Lano:

allemachtig wat een lang verhaal, komt zeker door al die duitendieven in marokko, blijf uitkijken voor al die kamelenneukers en geniet er maar van
    groetjes

• 07 September 2006 - 20:28

DE BRUID:

Excuses voor 4x mail, de pc's hier zijn totaaaal gestoord!!! Heb maar 1 bericht laten staan HAHA!

bedankt voor uw aandacht

• 08 September 2006 - 07:20

Ro:

Pfff...wat een verhalen weer joh! Blij om te lezen dat de foto's weer terug zijn uiteindelijk. Zou echt zonde zijn. Heb ook wel zin in een lekkere duik, het is hier de afgelopen dagen best wel weer mooi weer, de zon schijn t lekker nu (09:18)! Je hebt nog de groetjes van Leendert (ook i.v.m. 11 november ;-) ).
    Veel plezier nog ff en groetjes van ons 2!

xxx

• 08 September 2006 - 08:09

Pap:

Ik lig helemaal plat dit is echt de vakantie voor mij zoveel wapens hebben ze nog niet in Afganistan om dat zootje daar in het gareel te krijgen. Ik vind het heerlijk om jullie avonturen te lezen maar ik bekijk ze wel in Amsterdam West

XXXX Pap

• 08 September 2006 - 18:20

Ank:

Te gek wat jullie allemaal mee maken! Misschien is er wel een uitgever te vinden die er een boekje van maakt want spannend is het!Hier is zaterdag 9 sept de pramenrace op de westeinderplas, mooi weer voorspeld dus wij gaan genieten!Passen jullie goed op elkaar en nog veel plezier de laatste dagen.groetjes van Ank & Dionys