hehe eerste bericht! - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu hehe eerste bericht! - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

hehe eerste bericht!

Door: de bruid en de duiker

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

08 Juni 2007 | Mauritius, Grand Baie

Hallo allemaal!!

Eindelijk een bericht van de honeymoooners :D
Duurde ff, maargoed we zaten niet echt op een schopstoel om meteen a-romantisch uren in een cybercafe te gaan zitten ;-)

Afgelopen maandag aangekomen na 2 prima vluchten. Vanaf Dusseldorf lekker met de champie. Op Dubai 2, 5 uur wachten en weer verder naar Mauritius. Hier hadden wij 4 stoelen voor onszelf, erg relaxed! De vrouw heeft languit liggen pitten een paar uur ZALIG!
Eenmaal aangekomen plenste het ... hmzzzz ga je daarvoor 80 uur in een plane zitten?!?! Gelukkig stond DE chauffeur (hoewel nu zonder limo maar met daihatsu) klaar om ons naar het appartementje te brengen.
Na een uurtje rijden kwamen we aan en kregen een fijn appartementje aan het strand JOEPIE! Mini zwembadje voor de deur en een bak regen.. nou ja...

We moesten uiteraard eerst nog even bijslapen. Werden uiteindelijk veel te laat wakker en zijn maar een beetje rond gaan lopen. Jammer genoeg zitten we niet echt in een dorpje dus veel eettentjes zijn er niet... eigenlijk is er haast niets :-( Behalve een supermarktje, dus wij redden ons wel.
S'avonds zijn we naar een dorp verderop gaan lopen ('is maar een half uur lopen'... dus niet...dus een uur... IN DE REGEN!) en daar neergestreken om een hapje te eten. Uiteraard met de taxi terug..

Volgende dag gelukkig ZON! Dus wij lekker ontbeten op ons terras aan de zee en daarna 2 mountainbikes gescored om lekker de omgeving een beetje af te gaan fietsen. Aangezien het nu WINTER is hier (oops...i forgot) is het heerlijk overdag (als het niet regent dan hahaha) maar geen stikhitte!
S'avonds de fietsen weer teruggebracht en bij een klein en geloof ik het enige tentje in de straat een curry moment gehouden met een rum cocktail...!

Woensdag werden de wakker en HELAAS zeek het again van de regen. Daarom maar de bus gepakt en naar het zuiden vertrokken om alvast een nice hotel uit te zoeken voor komende week! Bus ging via de hoofdstad Port Louis, wat uiteraard smerig is als het regent en je op teenslippers loopt ;-) Bussen gaan niet zo hard dus na dik 2,5 uur karren warren we 50 km verderop in Flic en Flac!
Daar op zoek gegaan naar 2 leuke appartementjes/hotelletjes. vanaf morgen zitten we 4 dagen in een klein appartementencomplex en de laatste 2 nachten decadent in een luxe hotel am strand!

S'avonds niets bijzonders, beetje chillen, beetje ei bakken (je moet wat eten toch!) en lekker vroeg naar bed (slapen doen we erg goed hier!! en te veel en te lang ZALIG!)

Donderdag heeft de duiker gedoken (hoe kan het ook anders) de vrouw is nog niet echt in een duik mood. S;middags hebben wij onszelf geparkeerd op een geweldig strand met mooie bomen, wit zand en te veel apparte ijskarretjes met irritantje deuntjes haha! Overigens rijden ze hier ook rond met brommertjes waar je ananasjes kan snaaien, erg cute!

gisteravond is er heerlijk voor ons gekookt in het appartementencomplex. Kip curry moment YUMMIE!

Vandaag zijn we er vroeg uit gegaan en met een CATAMARAN de zee opgegaan. Was echt te gek! Gelukkig heerlijk weer, totaal gefikt hier! BBQ op de boot gehad en gesnorkeld. Echt een paradijs! Dus net weer terug en nu ff een internet moment in de supermarkt (?!?!)

Zeg wij gaan weer genieten van hier en elkaar! We leven dus en genieten volop!!

Dikke KUS!!

van de familie JANSEN XXX

• 08 Juni 2007 - 13:57

Christian En Jasper:

Hello tropische snaaiers.....

Leuk om te horen dat het een heerlijk vakantie is, top!!
    Jullie moeten echt naar Isle de Cerfs ( weet niet of ik het goed heb geschreven) is echt heel mooi!!!!!!!!
    Geniet maar lekker en niet getreurd hier erg warm met onweer!!!!!
    Ik wens de familie Duiker, sorry Jansen nog heel veel mooie concept momenten toe!
    x christian en jasper

• 08 Juni 2007 - 15:14

Bianc:

Zo, jaloers!!!! Heerlijk hoor daar op dat eiland 80 uur hier vandaan! Geniet er lekker van en van elkaar! ;)

• 08 Juni 2007 - 15:26

Man:

Zie je wel (mevr Jansen) dat ik soms WEL enorme vakantie verhalen lees! Van de eerste hoofdletter tot aan den laatsten punt! haha
    Klinkt allemaal uitermate ontspannend! Love the up to date foto momenten! Ik wil ook! Frankrijk = Toestand helaas. Maargoed, als WIJ er zitten is het iig ok ;-)
    Ik zeg: geniet ervan brrrrrruidspaar!

x

• 08 Juni 2007 - 19:41

PAP:

Klinkt niet verkeerd behalve die regen momenten, maar die hebben we hier ook en niet zo zuinig ook half land onder water dus dan beter daar want als kenner zie ik een prima bootjuh met een prima zeetjuh en komt de rest ook helemaal goed, fijn dat we even wat hebben vernomen
    XXXXXXXX

• 08 Juni 2007 - 20:49

Jorgen, Mandy & Tijn:

Ha dame en heer!
    Wat een leuke site weer.... En ja, we weten door ervaring hoe leuk het is om even een reactie te lezen, dus bij deze!! Jullie genieten lekker en we genieten lekker mee. Nu een lekker stormachtig avondje (jaja, KNMI heeft een weeralarm afgegeven...) maar verder is het ook hier lekker warm overdag.
    BYE!! X van ons

• 11 Juni 2007 - 08:21

De VROUWWWWW...:

Hallo lief bruidspaar!!
    Wat zien jullie er lekker relaxed uit!!
    Treur niet op het winterse Mauritius, want hier komt het met bakken uit den hemel en het is 30 graden !!!
    Het is ook nooit goed he?!...
    Wij wensen jullie nog veel heerlijke momenten on the island, en zien jullie snel...
    Dag familie Janssen!!

XXX Lidia, Hans, Bastiaan & Aimee.