Marrakech dag 2 met FOTO'S!! (42 graden..) - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Marrakech dag 2 met FOTO'S!! (42 graden..) - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Marrakech dag 2 met FOTO'S!! (42 graden..)

Door: de bruid en de duiker

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

01 September 2006 | Marokko, Marrakesh

Allereerst even dank voor alle leuke reacties!
Patrick: als je het niet erg vindt.. blijven wij VER van die slangensnaaiers vandaan! BAH echt ENG! Die willen ze alleen maar om je nek hangen, nou de groeten, geen cobra in mijn nek hoor, hahahah!
FOTO'S STAAN OP DE SITE ( zie rechtsboven)

Tja Chris moet maar even wachten dan (zegers dan he!)

JW: Graag willen wij weten wat het WITTE ONTBIJT goedje is dat zoutig smaakt...

Jas/Chris: Nee, nog geen shop moment gehad, niet zo'n zin om met die zooi te zeulen in de woestijn straks hahahaha!Wij komen nog terug hier en dan gaan we LOOOOOS!!!

Oke nu weer terug naar de orde van de dag; Uiteraard weer heerlijk geslapen in onze RTL Travel Riad (bed is toch te klein om Chris en Daphne erbij te hebben...) Vanmorgen ontbeten op het dakterras. Dit keer geen wit goedje, maar een warm croissantje met iets zoetigs erin en een marokaans panneNkoekje met jam en 500 bijen. Meteen een koffie en munttheetje erbij. Hierna vertrokken naar het zuidelijke deel van de Medina (binnenstad binnen de muren) Uiteraard eerst soort van verdwaald en omgelopen, maar was een very nice wandeling (zweet gutst wel van je af, is toch wel heel erg warm hier). Nadat we rondom het koninklijk paleis waren gehopst en door de wirwar van straatjes waren gelopen, zijn we terecht gekomen op het plein van de smeden, potten, lampen noem maar op werd er gemaakt. Daar neergeploft en een muntthee naar binnengewerkt. Wij zaten er eerst heerlijk alleen, en meteen volgden er 50 toeristen (AH Toeristen, laten wij daar ook zitten, onder het mom van; als er 1 schaap over de moskee springt volgen er meer..!! NEEEE!)dus wij tot ziens. Nadat alles dicht ging wat ,wij wilden gaan bezichtigen, besloten dat wij ook maart een Maroc siesta moesten houden. Even naar Riad met airco relaxen!
Uurtje of 3 maar weer de stad in en het El Badi Palace bezocht (ruine) en de Saoudische Tombes. Vervolgens werd ik (vrouw)verleid om mee te lopen naar een kruidenwinkel waar wij overdonderd werden met prutjes en luchtjes en de vrouw een massage kreeg (hardhandig werd shirt zowat uit getrokken hahaha, het waren Maroc vrouwen hoor, niet Chris Zegers of een Whallabila ;-) ) Was erg relaxing en na een kleine tip en lekker niets kopen weer weg! Na nog wat ronddwalen door kleine straatjes die werkelijk te leuk zijn per ongeluk bij een Maroc theehuis/restaurant beland.. TE MOOI!! De Nomads in A'dam is er niets bij!! Besloten om daar te gaan eten vanavond, wat we dan ook net gedaan hebben! Weer even e jus d'orange gehaald op HET plein, omgekleed en naar het restaurtant! Te mooi, overal kaarsjes, fonteintje in midden, oud Riad, Maroc Muzieka, Whallabila in Moskee Blehr op achtergrond, zalig eten... JAMMIE! Die foto's volgen nog!
Morgen nog een dag hier in Marrakech en hopelijk overmorgen richting de Sahara. Hopelijk redden we het een beetje qua tijd, aangezien de afstand best groot is! Maar dat horen jullie nog allemaal!
Hopelijk ook een Hammam bezoeken, alleen de duiker is nog een beetje bang hahahaha (voor het zeepje dat valt denk ik hahahaha)
Al met al is het echt een prachtig land! Bevalt ons goed, mensen zijn heel nice, eten is heerlijk en inderdaad moet ik me nog laten behangen met tattoes, een roze Burka en hippe gele Marokaanse slippers.. pompompom.

En pap, zodra er 'iets' is dan zal ik deze Whallabila zeer zeker in den rugtas gooien voor een enkele reis Vinkeveen naar BOES ;-)
Kopenkopennietkijken, Allemachtig Prachtig!!

tot snel
groetjes en liefs van ons!

• 01 September 2006 - 05:05

Imora:

Wat leuk zo een verslag van jullie te lezen! Heel veel plezier in de Sahara, vergeet geen sterren te kijken 's nachts...

• 01 September 2006 - 06:23

Ro:

Vooral blijven genieten! Ik ga nu ook ff lunchen (met muntthee...)! Heel veel plezier in de Sahahra, het is daar heel apart (en mooi!). En zeer zeker 's nachts sterren gaan kijken (+ melkweg!). Groetjes!!!

• 01 September 2006 - 07:44

Prinieminie:

Er staa veel meer dan 2 foto's op!! leuk leuk!
    Gelukkig is het hier niet zo warm. Ik hoef echt helemaaaaal niet te zweten ;)

• 01 September 2006 - 13:54

Chris En Jas:

hallo snaaiers...

zeepjes we zijn er dol an!!!!!
    Ziet er te snaai uit! Wij zijn wel in de tempel vandaag geweest waar Chris Zegers ooit gelopen heeft (voor inti. www.christianjasper.waarbenjij.nu) ahahahaha
    Morgen am strand.......
    Nog leuke dagen en mailen snel weer x chris en jas!
    Ps: hammams zijn heerlijk!!Het is net Bleiswijk, maar dan anders nietwaar Martijn??

• 01 September 2006 - 16:50

Pap:

een ouwerwetsuh te leukuh dag dus en dat allemaal in Maroc ut is wat afijn succes in de zandbak en laat de foto's maar komen

XXX pap