duinen, dromedarissen en ratten.. - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu duinen, dromedarissen en ratten.. - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

duinen, dromedarissen en ratten..

Door: de bruid en de duiker

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

05 September 2006 | Marokko, Rabat

Hallo! Eindelijk weer een internet moment na een paar roerige dagen! We beginnen waar we waren gebleven.
Zowaar weer heerlijk geslapen in Ouarzazate, vroeg opgestaan om de bus te pakken naar Er Rachidia (een plaatsje boven de sahara). Rit duurde 6 uur, maar was een stuk prettiger dan de rit de dag ervoor ;-)! Aangekomen in Er Rachidia kwam er gelijk een 'my friend' aangelopen die deze keer goed overkwam en met een redelijke prijs ons naar de eindbestemming (sahara) kon brengen. Prima dus! Wij met onze Aghmet mee, wat drinken en op naar de GRAND TAXI. Dit zijn oude mercedes taxi's waar dus 6 mensen per keer mee vervoerd worden (de chauffeur NIET meegerekend!!!) Na een tijdje wachten hadden we genoeg mensen bij elkaar om als sardientjes vervoerd te worden naar het volgende plaatsje waar onze 4X4 FWD klaar zou staan (anders konden volgens 'onze friend' niet naar de Sahara). De chauffeur viel zowat in slaap elke keer, maargoed.. In het plaatje aangekomen werden wij NATUURLIJK gepleurd in 1 of andere tapijttentent Toch weer erin getrapt :mad: GRRRRRRR!!! Afijn een hele uitleg gekregen en maar blaten dat we echt iets hoeven te kopen blablabla... maart uiteidelijk de man wijsgemaakt dat wij toch echt niet van plan zijn om met een tapijt op zak door de sahara gaan trekken :lol:
OPeens stond onze 4X4 klaar (goh apart? zeker goeie timing..) en op nbaar de sahara! Wij hadden al een mooie Kasbah in gedachte, maar hoe kon het ook anders, 'our friend' was een snaaier van een FAUX GUIDE zoals dat zo mooi omschreven staat in de Lonely Planet en werden wij gedeponeerd in 1 of andere Kasbah in the middle of nowhere waar opeens IEDREEN 'my friend' is GRRRRR :mad::mad: Heel irritant!!!! En wegkomen?? Tja dat gaat niet als je midden in de woestijn zit! Wij beide best.. nou ja heel pissig, maar besloten toch om dan maar 1 avond te blijven en te genieten van de mooie rode zandduinen en de WOLKEN GRRR!!! sterren? ja een paar gewien en 1 vallende zelfs! Erg mooi. De nacht was TE heet, de duiker heeft heerlijk geslapen, maar de bruid stikte zowat van de hitte. Volgende ochtend vroeg opgestaan en door de sahara gaan lopen op zoek naar andere Kasbah, maar niets voldeed eigenlijk! Jammer. 'Our Friends' wilden ons natuurlijk ook niet helpen, ja alleen als we 150 Dirham betaalde voor een ritje van 2 km!!! (dat is 14 euro) De groeten!!! Besloten om met de rest van de packpackers ons af te laten zetten in het stadje waar we ook vandaan waren vertrokken, Rissani. Met 2 mexicanen, 3 spanjaarden en 3 Polen, 3 mountainbikes en 100 backpacks vertrokken we in de 4X4! Natuurlijk stopte den auto weer bij de tapijtensnaaiers, maar wij als 'good friends' hebben alle backpackers tegengehouden :badgrin: JAMMER JOH HAHAHAAAA!!!
Met de poolse ( 2 gasten en 1 meid) zijn we wat gaan drinken en uiteindelijk met hun de bus gepakt naar Tinerhir, een stadje tegen de hoge Atlas aan. Wilden eerst nog terug de Sahara in, maar hadden zo'n nare bijsmaak van de snaaiers dat we de dromedarissen maar hebben laten schieten (niet letterlijk) Hebben uiteraard wel een paar mooie foto's gemaakt!
Gisteravond aangekomen in Tinerhir en met z'n allen (inclusief den spanjolen met mountainbike) een hotel gezocht (lekker ondderhandelen over den prijs) Moest alleen al lachen toen wij de bus uit stapte, meteen van die hotel snaaiers die op je af rennen, maar die poolse weten er zo'n spel van te maken dat de hotelsnaaiers uiteindelijk met elkaar beginnen te rellen en roepen dat de ene GAY is ..!! HAHAHA NO YOU ARE GAY, NO YOU!! hahahaha Prima hoor! Afijn lekker zonder guide een hotel gevonden, daarna met iedereen een taxi ingedoken en naar een supermarkt gereden om bier te halen en vodka (voor de polen!) S'avonds gezellig op terras zitten kletsen tot laat.
Goed geslapen, weer fris op vanmorgen en na ontbijt met de polen vertrokken naar de Todra Gorge, een kloof tussen het Atlas gebergte en een andere gebergte. Was ook prachtig om te zien. Heel stuk gelopen, maar na verloop van tijd begon het te regenen en onweren (!!!!) en zijn wij wezen schuilen in een grot! Na een tijdjee werd het drogen en zijn we snel terug gelopen naar wat tentjes aan het begin van de kloof.
Omdat het zulk butt weer was, bleven de taxi's weg en is den bruid met 2 polen met 2 Belgen mee gereden en volgende de man en de andere pool vele uren later (door misverstandje hahaha) Nu net lekker gegeten en morgen... Waarschijnlijk naar Zagora, een plaatje meer in het zuiden van Marokko. Plannen zijn een beetje anders ivm de sahara ratten... We hebben nog een week, dus dat komt helemaal goed. De bruid is weer helemaal opgeknapt verder!
Nog een leuk weetje: In ALLE dorpjes en steden heet de hoofdstraten Mohammed 5 en Hassan 2!! erg apart die Marokkanen... Het blijft leuk, maar af en toe erg vermoeiend hoor! Gaan even kijken of we wat foto4s kunnen oploaden..
Tot snel weder!!!

Mike: Marrakech is een MUST GO!! Heb al vele Marokkies stiekem in GAY DAR zien gluren :lol:

Imshalah ons!

• 05 September 2006 - 21:07

Pap:

Pffffffffffffffff alle snaaiers inpakken en an de bus

• 06 September 2006 - 06:22

Prinieminie:

zoooo.. die tajines zien er lekker uit!! mjam mjam mjam

• 06 September 2006 - 06:30

Bibiana:

Fantastisch!!!!! I enjoy reading all your stories and looking at the pictures, thank you!!! I think is very sweat from you to share all these nice things with us. Big kiss for both!

• 06 September 2006 - 06:42

Lidia:

Oh,oh,oh!!!
    Wat een gezellige toestand daar in de woesternij! Inderdaad ratten maar het houdt jullie holiday wel surprising exciting!!!!
    Zeg bruid... zorgt u er even voor dat u wat meer op de kiek gezet wordt???
    Een x voor jullie allebei, en nog heeeeel veel plezier, ben benieuwd naar de nieuwe avonturen, het is net Bassie en Adriaan in Marocco!!! hahahahaha!!!
    XXXXXX

• 06 September 2006 - 06:43

Lidia:

Oh,oh,oh!!!
    Zeg bruid... zorgt u er even voor dat u wat meer op de kiek gezet wordt???
    XXXXXX

• 06 September 2006 - 08:28

Ellen:

Knijnie, ziet er tof uit man/vrouw. Je verhalen zijn weer te gek. Geniet ze nog ff. XX El

ps: ik heb de baan!!!!!!

• 06 September 2006 - 14:44

Iepneh:

Eeejjj luitjes,

Erg handig om jullie zo te volgen via het net. We hebben jullie wel een paar dagen moeten missen, bijna spoorloos ingeschakeld!

De postbode uit Maroc heeft trouwens ook zijn best gedaan om het kaartje in Den Haag af te leveren. We moesten even goed kijken waar je stond. Maar al snel de broodjes pindakaas/sambal stal van Moes gevonden. Lekker snaaien.

Ziet er allemaal erg goed uit daar!

• 06 September 2006 - 14:46

Randall:

Nou ûh de groeten!

• 06 September 2006 - 18:02

Ank:

Hoi nicht en Martyn in Marokko
    Wat hebben jullie een
    geweldige reis!
    Dat museum in Marrakech is ook wel wat voor ons wat een prachtig mozaiek!
    Het is wel een land vol geur en kleur denk ik genieten jullie nog maar lekker en laat je vooral niet afzetten.Groeten ook van Dionys