Kampung life - Reisverslag uit Kampong Perupok, Maleisië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Kampung life - Reisverslag uit Kampong Perupok, Maleisië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Kampung life

Door: Merlijn

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

17 September 2014 | Maleisië, Kampong Perupok

Onder het genot van een tiger beer een een mega tropische bui, de laatste update vanaf Maleisië! Oh met onweerklappen, heerlijk.

Gisterochtend heerlijk ontbeten hier aan de rand van de rivier. Aanmaak sjuutje, roerei, jam, brood en zelfs hagelslag! Pepijn natuurlijk in zijn nopjes!

Hierna fietsen gehuurd en bepakt met plattegrond en rugzak en Pepijn achterop bij mij vertrokken we. Was een geweldige tocht door kleine dorpjes met lokale winkeltjes en iedereen kwam ons gezellig begroeten en riepen helloooooo! Vraag me toch af waarom niemand dat nou doet als ik door de Schilderswijk fiets... Maakt je tochtje wel gezelliger ;-)
Was een flinke tocht, wel 23 km, zweten geblazen! Beetje dat bier eruit zweten.
Bij terugkomst maar even de airco aangezet in het huisje om af te koelen. Zweten gutste in straaltjes van ons af. Maar meer dan de moeite waard! Martijn had er nog niet genoeg van en pakte de fiets om nog even 3 km te fietsen naar een Chinees complex. Waarom? Nou het is hier zwaar moslim. Dus no. alcohol sir. Ja zeg. Wij lusten uiteraard wel even een biertje aan het einde van de dag! En Chinezen hebben schijt aan alles. En dus kun je via de 'achterdeur' bij de Chinees een biertje scoren! Goed geregeld!
Pepijn en ik waren lekker het zwembad hier ingedoken toen Martijn bezweet met 8 blikjes bier, chocomelk, appelsap en koekjes terugkwam. Dat is onze basis behoefte hier. Gewoon bier, water, chocomelk, appelsap en koekjes. Meer heb je niet nodig ;-)

De rest van de middag lekker gezwommen en om 5 uur een taxi besteld die ons naar Kota Bharu zou brengen. Stad hier vlakbij met avondmarktjes. Om 5 voor 5 stond de taxi al klaar! Netjes! Dit keer een normale kerel met airco en normale auto. Prettig.

Eenmaal in de stad plenste het even. Snel een mega foute winkel ingedoken met allemaal made in China maar nog slechter zooi. Iedereen weer graaien naar Pepijn, manmanman.
Al snel was het droog en viel er weinig te beleven in de stad. Beetje jammer. De nightmarket starte pas om 8 uur en verder was het nogal troosteloos. We dachten daarvwel ergens lekker te kunnen eten, maar we werden niet hongerig bij het aanblik van de lege vieze stalletjes. En toen was daar de grote gele M. Ik dacht Pepijn er wel blij mee te maken, maar omdat wij eigenlijk nooit naar Mc D. gaan... Begreep hij niet eens wat het was! Haha!
Ik zei: kom we gaan naar Mc Donalds! Hij begreep: kom we halen een donut (?!?). Hij stond maar te gillen bij de balie dat ue een donald wilde, zo'n ronde met een gat erin. Kwartje viel even later bij ons ;-). Meer dan een patatje bliefde hij niet. Van mij hoeft het al helemaal niet en Martijn heeft nog een vage chickenburger naar binnen gegooid.

Na dit fantastische maaltje zijn we nog even een troosteloze shoppingmall ingedoken. Alleen de mega supermarkt was leuk, maar we hielden het voor gezien. Taxi terug please!

Thuis maar even wat bananencake en een biertje gepakt. Prima avondmaal. Pepijn naar bed en wij nog even wat gelezen buiten.

Vandaag was een chill dag. Niets gedaan behalve wat zwemmen, eten, lezen, badminton en dat soort dingen.
Straks gaan we weer eten bij de Buuf. Hopen dat Pepijn nu wél wat wil proberen...

De tassen staan alweer bepakt en morgenochtend om half 7 komt de taxi weer. Dan vliegen we naar het zuiden van Maleisië om vanaf daar op 1 of andere manier (bus/taxi/metro) in singapore te komen.
Zitten we nog even 4 dagen in een te luxe hotel vlakbij de formule 1! Zal wel hectisch zijn daar... Hopelijk vangen we nog een glimp op ervan. Pepijn hoopt het in ieder geval :-D

Tot in Singapore!