Van Boro naar Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Van Boro naar Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Van Boro naar Bali

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

23 Juni 2009 | Indonesië, Batavia

Goedendag allen,

even de boel bijwerken! Wegens ziekte en weinig internetomstandigheden, lukt het niet echt om de boel bij te houden!

Begin wel even nog na onze te GORE treinreis naar Yokjakarta!
Hier werden wij dus netjes opgehaald door een luxe schon auto en afgezet in een heerlijk hotel Wisma Ary´s met een prachtige tuin en een zeer artisieke badkamer!! De volgende dag )dit was agfeglopen vrijdag voor jullie' zijn we Yokjakarta gaan bekijken. Eerst naar het paleis van de Sultan, waar we door onze gids in een fietstaksi naar de ´kunstacademie´van Batik werde gebracht. Was erg gaaf om te zien en hebben meteen even een nieuw kunststuk voor thuis gekocht...uiteraad hahaha!
nA DE BATIKKUNST DOORGEGAAN NAAR mR oLEK, een wayang poppenmaker. In zijn eigenhuis liet hij ons zien wat hij maakt en hoe en uiteraard konden we het niet laten om een pop te snaaien... is weer is wat anders dan een Buddha! Kregen meteen gratis kartjes voor de wayang show sávonds, prima geregeld! Na onze inkopen een lunch moment gecreerd, stukje gelopen en weer terug naar het Hotel. De vrouw voelde zich nogsteeds neit oke en de man kon ook wel een dutje gebruiken!
Voor we het wisten was het alweer avond, de fietstaksi in en op naar de Wayang poppenshow. Begreep er geen reeet van! heel orkest (Gambalan met gongen en xylofonen enzo) en 1 man die met allemaal platte wayangpoppen tegen een wit doek een verhaal verteld over een prins en een prinses. Konden aan beide kanten van het doek kijken, wat erg gaaf was om te zien!

De volgende ochtend weer vroeg op omdat we opgehaald werden voor de dagje Borobordur en Prambanan! Opstaan ging niet van harte, de vrouw voelde zich nogteeds niet echt top shit. WE love paracetamol en gaan! Gelukkig hadden we ons eigen prive auto gehuurd, je wil niet hebben dat je straks ibn een gammelbussie zit en je trekt het niet meer!!
aFIJN bOROBURDUS WAS EEN UURTJE RIJDEN EN EENMAAL DAAR WERDEN WE METEEN IN DE vip RUIMTE GEKNALT. fijn! doe maar decadend hoor tsss! Viel me erg mee hoeveel 'Buitenlanders'hier waren, het waren er zelfs ZO weinig dat we totaal werde ge-attackt op de Boroburdur!! HELLO, CAN i/WE take PICTURE WITH YOU'?! eeehh wwaaaat! heeel veel studenten, hele families, alles moest met ons op de foto. ipv van de boroburdur, waren wij dus de attractie hahaha! Als bewijs ook maar een paar foto's gemaakt ;-) Borobordur was wel heel mooi, maar hallt het toch niet bij Angor Wat in Cambodja! Verder gelukkig niet heel erg lastig gevallen door mannetjes of verkopertjes, viel ons echt reuze mee!
Na de Boroburdur doorgereden naar een kleiner tempeltje en vervolgens naar de Prambanan! Mooie oude Hindoetempel die helaas door de aarbeving nu helemaal in de steigers staat.

Toen werd het hoog tijd om even een vliegtuigticket te scoren naar Bali. Tijd om echt even te rustig. Na zo'n hectische week, snotter en ziek voelen, willen we nu echt even vakantie ;-) hahaha!Alle middag vluchten waren al vol, konden alleen nog zondagavond om half 9 met Lion Air. Whatever, oke!
Eerst zaterdagavond nog anar het RambalanBallet (ofziets) zelfde verhaal als met de papieren wayangpoppen, alleen dan door mensen gespeelt! We hadden VIP plekken gereserveerd (we LOVE VIP!) EN PRACHTIG UITZICHT OP HET PODIUM MET DAARachter een verlicht Prambanan tempelcomplex. TE mooi!! De show was ook echt helemaal het einde. Jammergenoeg trok de vrouw het slecht en viel bijna kompleet in slaap, shitzooi!

Zondag maar even goed uitgeslapen en rustig aan gedaan. Nog even door Yokjakarta gelopen, lekker gelunched en gewacht totdat we naar het vliegveld konden. Ondertussen viel er niets meer te redden aan het darmmoment van de vrouw, dat was echt klaar :-(
Gelukkig vertrok het vliegtuig maar een uur te laat en bleek dat het op Bali ook een uur later was qua tijd! Ja dan! Maar onze chauffeur met nieuwe toyota stond al klaar en had een hotel voor ons geregeld! MOOI!!

Was wel even slikken bij aankomst...zie je opeens overal BARS en van die órdinaire'engelse types rondlopen..ohw okee, dus dit is Bali?!
maar na de nachtrust, fout ontbijt en eenmaal weer onderweg met den chauffeurt kwamen we snel in het andere Bali. TE MOOI! kleurig, schoon, netjes. Wat een verschil met Java zeg! Meteen een stukkie duurder ook. Maakt niet uit, het is heerlijk! Onze chauf heeft ons wat mooie plekjes laten zien onderweg naar het Noorden toe waar we nu zitten. We zitten nu in Lovina, noord bali in een prachtige huisje in een te mooie tuin vol fruitbomen, palmbomen, kleurige bloemen en heerlijk rustig! Komende dagen doen we even rustig aan, beetje in het noorden kijken daarna door naar het oosten of de Gili Islands bij Lombok. Maar dan moet de vrouw eerst opgeknapt zijn. Net maar toch maar Antibiotica gescored omdat ik geen eten weg krijgen en den wc momenteel mijn beste vriend is. Geen zin meer in!
Dus nu zitten we lekker aan het zwembad te lezen en te tiepen! Zodra we weer puf hebben gaan we wel weer verder toeren. Nu even niet! Hallo ZON BOEK EN RUST! oh ja en vruchten spajes en de DUITSE BAKKER MET VOLKOREN BROOD!! JAJAJAJA!

DAg lieve mensen!

M&M

Update.. Lopen we vanmiddag even langs het strand uiteraard weer benaderd door 20 vrouwtjes met batikdoekkies, armbandjes en studentjes die vanalles willen weten over je... tot er uieindelijk een vent van een biertent een flyer aan ons komt geven. We maken een praatje en zie plots een armpje achter hem zwaaien.. ik kijk 1 keer...2keer.. NEEEEEEEEEEEEEEEEE AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!! ...

***PIETER***....

zucht...

RENNEN!!!!!!!!!!!

daaaaaaaaaaag!

• 23 Juni 2009 - 12:10

Bianc:

Jaha, foto's vd fantastische waterval! Nice!
    Wijffie snel beter worden hoor! (Is t geen ander kwaaltje onder de leden??? ;))

Have fun!
    X Bianc

• 23 Juni 2009 - 12:53

Pap:

heee wel even oppassen he met dat gekwakkel anders even naar de medicijnman hoor , doe ehhhh die Pieter de groeten hahahahahaha of maak een pieterverdwijn dansje, geniet maar lekker van Bali
    XXXXX

• 23 Juni 2009 - 13:13

Bibi:

Hey merlijntje en mertijn!
    Leuk verhaal!Ik hoop dat je beter wordt!
    En geniet van de mooie dagen! Hier in argentinie is koud bbbrrrrr

Liefst Bibi Brüel

• 24 Juni 2009 - 08:48

Chris:

He,

Leuke foto's! Hopelijk knap je snel weer op!!!!!
    Rust maar lekker uit am strand.
    Wij maken ons klaar voor Ibiza, vrijdag avond zitten we al aan de borrel kan niet wachten.

x chris