Back in Jakarta... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Back in Jakarta... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Back in Jakarta...

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

03 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Aan al het leuke komt helaas een eind, zo ook aan de laatste paar dagen bali. Gister lekker de hele dag wezen shoppen en aan het einde van de dag ons heerlijk laten verwennen in een SPA!! Dat was absoluut geen straf. Beide een Balinese massage van 1,5 uur met scrubben erbij. Af en toe even op den tanden bijten, aangezien ze af en toe dwars door je heen willen masseren... Daarna nog even een pedicure moment dus we zijn weer netjes voor den thuiskomst ;-)
s'Avonds na het eten nog even de Lachende Buddha Bar ingedoken uiteraard weer met Rob en leonie. Om de laatste avond te vieren op Bali! Dus de biertjes en cocktails werden weer aangesleept met alle gevolgen van dien...pom pom pom...

Vanmorgen vroeg wakker gemaakt door een onweersknal in de rijstvelden. Tja goede wekker, meteen wakker (nou ja...wakker...) soort van ontbeten en om half 9 stond de Chauffie al weer klaar om ons naar het vliegveld te brengen.

Redelijk op tijd vertrokken met Lion Air weer richting Jakarta, waar we na 1,5 vliegen weer voeten op den aarde planten.

Toen begon het... Rob en Leonie hadden gereserveerd bij het Mercure Hotel in Jakarta. Maar door alle cocktails was ik blijkbaar een paar hersencellen verloren, want ik was er heilig van overtuigd dat ze naar het Marriot hotel gingen...
We wilden namelijk naar het zelfde hotel om de vakantie af te sluiten met een kopje koffie ;-)

Afijn een taxi gepakt vanaf het vliegveld Jakarta de stad in. Die kreeg opeens panne onderweg, midden op de snelweg!!! Die achtelijke auto stopte gewoon met rijden, hij maar proberen te starten die stomme motor en dat terwijl we MIDDEN op de snelweg met rondracende motoren en aauto's en bussen die allemaal panischhh begonnen te toeren....shiiiiiit! De vent dus al stotend en puffend die taxi nog schuin de weg over gekregen tot ie er echt met ophield! FOK wegwezen hier! Wij uitstappen en de man nog even helpen die auto van de weg te duwen... Goddank kwam er snel een andere taxi zodat onze reis naar het Marriot vervolgd kon worden!
De man bleef er maar bij dat het niet het goede hotel was waar we heen gingen, ik wist 100% zeker van wel!

Komen we aan bij het Marriot, midden het businessdistrict, mega ver van de stad (Terwijl Rob en Leonie het over centrum hadden, ChinaTown en vlak bij de haven...hmmm) mega security, en vooral MEGA DUUR! klopt niet klopt niet...maarja ik wist het zo zeker. Toch maar een kamer nemen dan...
We moesten even wachten op onze kamer en gingen daarom maar even chillen buiten. Zegt de man opeens (we hadden en kaart van Jakarta gekregen met o.a hotels erop) 'Hee, was het niet Mercure hotel'? uhm...shit...

Dus ik lief lachen aan de balie en maar sorry sorry sorry roepen, maar wrong hotel sorry! Goddank geen probleem, dus hoppa de volgende taxi in, dwars de stad door (dat was niet bepaald indrukwekkend) en afgeleverd bij het Mercure. Stukkie cheaper, verder prima en midden in de stad!

Na de lunch van een pizza bij de Pizza Hut (was het enige wat een beetje in de buurt zat) wilden we eingelijk naar BATAVIA lopen. FOUT! Zijn er nu ook wel achter dat dit echt een mega gore vieze snaai stad is zeg...BAH! Toen we aankwamen zaten we stukken relaxter achteraf ergens. Nu aan een grote weg waar je meteen stikt van de smog als je naar buiten loopt. Na 15 minuten lopen hadden we het al gezien, LAMA! Back to hotel, en relaxen en zwemmen!

Zo gezegd zo gedaan! Zit een geinig zwembad bij.
Nu zijn we dus aan het chillen. Straks nog even een afscheids kopje thee doen met de andere twee en morgen nog even een beetje fikken. Wellicht nog even per taxi de stad in, maar verder houden we het hier wel voor gezien!

Smerig BAH!

Fijne dag mensen! Gaan even chillen...nie zo goed geslapen!

Daaaaag!

• 03 Juli 2009 - 18:36

Pap:

ja zo zie je in het begin leuk maar als je jet echte sprookje gehad hebt is Jakarte een vieze stad afijn een nachtje is te doen nu weer naar huis goede terugvlucht
    xxxxx

• 11 Juli 2009 - 13:05

Dionys En Ank:

Zo globetrotters jullie zijn waarschijnlijk weer thuis!Wij waren natuurlijk ook op stap en hebben bij thuiskomst al jullie verhalen achter elkaar kunnen lezen.Of je een spannend boek leest!!!!!! Nu maar weer even aan het gewone leven wennen zeker. Veel liefs van ons.