van zee naar Conimex again - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu van zee naar Conimex again - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

van zee naar Conimex again

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

01 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Helaas, we hebben alweer afscheid moeten nemen van ons oh-zo-mooie eiland :-( Na het laatste berichtje wilde wij eigenlijk heerlijk Sushi gaan snaaien, want er zat een heus Japans 'restaurant' am eiland, maar omdat we Rob en Leonie even spraken en daarna in een blije toestand doorliepen, zag de vrouw 1 kuil niet in de weg...KNAK AUW...lekker door den enkel zakken. Hoe blij ben je dan niet met lief personeel in je private villa... hebben maar besloten 'thuis' te eten met een zak ijs op den enkel. Eten was HEERLIJK. Een mega red snapper van de BBQ!

De laaste dag maar rustig aan gedaan, de man duiken, de vrouw relaxed am strand (enkel was wel formaat EI maargoed...) sávonds nog even heerlijk happy hour gedaan met zijn tweetjes. Cocktails am loungebank op het strand. heerlijk! Nu maar wel even naar de Japaner gehupst en afgesloten bij de indo-wanna-be-BOB-Marley tent met Rob en Leonie. Kregen daar LUCKY NUMBERS en kon je prijzen winnen. Laat leonie nou 2 gratis cocktails winnen die wij omgezet hebben naar 4 biertjes. Prima deal hehe!

Gisterochtend afscheid genomen van LULU en uiteraard even op de kiek gezet! om half 12 vertrok onze speedboot weer naar Bali.

Bij aankomst stond Yus den chauffie met de driver GUN al netjes te wachten. insptappen en hoppa Bali weer in. Eerst nog een Tempel bezocht, BAT-CAVE, waar een ceremonie aan de gang was. De tempel had een enorme grot met MEGA veel vleesmuizen (STANK!!) enigszins scary wel...
De local guide die ons rondleidde zei aan het einde van de 'tour' niet perse een tip te hoeven, wat wij zelf wilde, maar 2 euro was wel oke.. 2 euro???? GAST!! de entree was nog niet eens 1 euro! WTF! Dat was de eerste keer dat we een snaaierig geldwolfje te pakken hadden. Nou de groeten met je! Verder eigenlijk op java en Bali totaal geen last van gehad.

Wel hebben we heerlijk gelunchd bij een locale Warung. Heerlijke Nasi Goreng gegeten en de man een zeer spicy Bali gerecht. Na de lunch hebben we nog de Elefant Cave bezocht, een zeer mooi tempelcomplex!

Einde van de dag arriveerden we eindelijk in Ubud en na het bezichtigen van een aantal hotelletjes, zitten we nu weer in een heerlijk hotel met mooie tuin en zwembad en WIFI op de kamer. Lekker handig! Helaas maar voor 2 nachten, want het is bijna hoogseizoen en alles zit ondertussen al vol! Morgen nog even verhuizen naar een ander hotel voor de laatste nacht op Bali, boehooooee!

Vandaag zijn we begonnen in Monkey Forrest, een stukje oerwoud VOL met apies, en hele brutale ook! Was erg lachen. apen zaten als je niet oplette zo bovenop je!
Daarna nog een mooie wandeling gemaakt door de rijstvelden en heerlijk gelunchd bij een Organic restaurant midden in de rijstvelden. Heerlijk!
Verder viel het weer een beetje tegen vandaag. Mogen uiteraard niet klagen, hebben echt bijna geen regen gehad 3 weken lang. alleen vandaag was dus BUTT, beetje regen, bewolkt...tja, maar de temperatuur blijft heerlijk!

Dit stadje is overigens echt weer een WHALLAA...vol met te leuke winkeltjes en een markt en je koopt je eigen uiteraad weer ziek. Daarnaast stikt het van de massagesalons, dus ook dat zullen we niet overslaan denk ik zo. Moet nog maar even goed genieten voordat we zaterdag weer terug moeten!!

Dus we gaan hangen, stadje in en genieten!

M&M

• 01 Juli 2009 - 11:24

Bi_anc:

Waar zijn die kiekjes dan??? Die LULU moet ik zien!
    Nog een paar daagies genieten... tot in NL!

Kusss

• 01 Juli 2009 - 12:08

Juls:

wowwwww... wat is vakantie toch damn heeerlijk!!!

snelbellen als jullie terug zijn eh? komen jullie bij me crib kijken ;) lekker at ma terrasje met flesje rose... niet slecht voor a WELCOME-back borrel? ^_^ ps. hier begint de zomer door te dringen!

geniet nog van jullie holidaays kuss!
    jul

• 01 Juli 2009 - 18:47

Pap:

AHAAAA werkt dat zo nou laat lulu maar is zien ik kan wel tegen een stootje , wat een top vakantie