Dag 1 en 2 Java - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 Java - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 Java

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

15 Juni 2009 | Indonesië, Bogor

Hallo daar!

Zo dat was me weer een reis zeg, pffff! Onze eerste vlucht van Amsterdam naar London had al meteen een uur vertraging! Het vliegtuig ging wel op tijd weg, maar halvewege de rit naar de startbaan, en was het al bal... de radio bleef continue zenden... dus terug naar de gate tot dat de boel was verholpen!
Op Londen Gatwick liep alles soepel. Wachten duurde dus minder lang (toch een +punt van de vertraging!) en voordat we het wisten zaten we al heerlijk geparkeerd in het volgende vliegtuig naar Dubai! Maar op tijd vertrekken..? Helaas. Er was een semi-rdical moslim aan board. die werd eruit gehaald en een hele team met securty kwam ff de boel inspecteren, kussen van de stoelen halen, bagage checken..MY GOD! dus weer 3 kwartier vertraagd!
Afijn eenmaal in de lucht was het weer een feest! Lekker filmpies loeren op je scherm, spelletjes spelen en echt LEKKAH eten! Geen grap!
In Dubai aangekomen op nieuw vliegveld, very nice! moesten wel eerst een half uur (!!) met de bus het hele vliegveld over om eindelijk bij de terminal aan te komen, maar oke! Even 3 uur wachten en op naar de laatste vlucht...met een beetje vertraging! En waarom? Nou zit je eindelijk weer geinstaleerd en relaxed in je airplane stoel, vliegt opeens alle electriciteit uit! IEUW! Blij dat we nog aan de grond stonden.. brrr. Rest van de vlucht verliep relaxed. 4 uur daarvan hebben we liggen ronken! Beter!

Eindelijk aangekomen in Jakarta, moesten we een visa kopen en uiteraard door de paspoort controle. Dat duurde natuurlijk weer TE lang. Maakt niet uit, want uiteraad hadden we een hotel met airport pick-up :-) Dus den chauffeurt stond klaar en bracht ons netjes naar het hotel! Ik begrijp alleen de comotie nog niet helemaal van Jakarta, bende, stinkstad en een puinbak?! Wij vonden dit echt heel erg mee vallen! Verkeer rijdt redelijk netjes zelfs haha!
Hotel zag er ook mooi uit. Werden welkom geheten met een drankje en een bonnetje van 10 minuten gratis massage! JA DAN!! Kamer netjes en schoon en een heerlijk bed. Na een douche even de stad soort van ingelopen, biertje hier een een hap nasi met sate bij eens traat tentje, heeerrlijk! Zaten zelfs mini visjes in met oogjes en al.... smaak was zalig verder van de nasi ;-).
Terug in het hotel uiteraard even gebruik gemaakt van de 10 gratis massage, tot ziens! Daarna als een BLOK in slaap gevallen. Toch wel fijn dat je dan eind van de middag aankomt, kun je meteen lekker slapen s avonds!

Vanmorgen na het ontbijt in het hotel, de rugzak op en meteen vertrokken! Weg uit de stad! Zijn met een boemeltrein naar Bogor gegaan. Wat een beleving is dat ook weer! IPV de eksklusief (das de trein MET airco en mooie stoelen) zijn we met de EKONOMI gegaan, lokale trein. Lijkt wel of het hier erger is dan waar dan ook in Azie...iedereen zit je aan te gapen!! Duidelijk een geval van een attractie! En dat terwijl er naar mijn idee best veel toeristen komen naar Java?! Verder kwam er weer vanalles voorbij zetten aan freakshow voor wat geld. Halve me\nsen en halve kinderen, blinde met begeleiding van een man die zingt met een box om zijn nek waar herrie uit komt, verkopertjes met vanalles en nog wat...

Aangekomen in Bogor konden we amper de trein uit, omdat iedereen de trein in wilde en niemand eruit wilde laten. moet je net ons hebben... lekker je volle gewicht in een massa indo's werpen, ben je zo de trein uit ;-)
uiteraard meteen 2 mannetjes die begonnen in het Nederlands te praten...daar gaan we weer! Maar even later, na wat grappen en grollen werd het wel gezellig, dus toch maar even aanhoren wat ze hadden te vertellen! Werden meegenomen naar de Tourist office en ze begonnen meteen over een 3 dagse excursie naar vanalles en nog wat... maar precies de dingen die wij eigenlijk op eigen houtje wilde gaan bekijken. Zoals vulkaantje klimmen, zonsopgang kijken, rijstvelden zien, Warm water bronnen + overnachten bij warm water bronnen etc. Wilde eigenlijk de BROMO vulkaan doen, maarja als we met hun mee zouden gaan is toch minder toeristisch.
Kregen hele boekwerken te zien van verhalen van Nederlanders die met ze mee zijn geweest, zelfs smsjes en foto's en alles. Oke oke overtuigd!! Op hoop van zegen! En dat allemaal in het Neder4lands, want ja...alles was ook hier ALLEHMACHTIG PRACHTIG, VAKANTIEMAN GEZELLIG HE en BUSJE KOMT ZO... zucht...
Ze spreken goed Nederlands, dus is wel handig ;-) Afijn ze hebben ons een guesthouse of hotel aangeraden, guesthouse was toch eens tuk minder dan het hotel. Hebben nu een mooie kamer met uuiticht op een soort Botanische tuintje met waterval! De Man ligt in coma naast me nu. Is erg rustgevend!

Anyways, na onze deal om met de mannen mee te gaan, hebben we afgesproken dat we met hun morgen ochtend boodschappen gaan doen hier in Bogor op de local Market! Aangezien we morgenavond in een Bamboo hutje slapen en zelf gaan koken (GADO GADO!!! AARCHH LEKKAH!) Zijn dan bij de lokale mensen. Verder gaan we trekken door de rijstvelden, uiteraard 1 of andere werkplaats bekijken, vulkaantje klimmen (en midden in de nacht dan opstaan!!) en nog een aantal dingen die ik nu vergeet!

Vanmiddag hebben we een IMENS grote Botanische tuin van Bogor bekeken. Erg mooi, heel veel tropsiche planten en orchideeen en palmbomen en bamboo etc etc. Bijna waren we er niet meer omdat er plotsling een flits was meteen MEGAknal.. 1 onweersmoment op open veld...waar wij net langsliepen IEUW!! Schrok me echt helemaal de kolere! Een half uur later begon het helaas ook te plensen en liepen wij gezellig met onze gele regenponcho identiek door de Botanische tuin. En leuk dat ze het vonden... pfff!
We gaan zo maar even in en om het hotel kijken of er nog wat lekkers te snaaien valt.

Tot zo verder dag 1 en 2! Heerlijk! ook de minilaptop op je hotelkamer bed, TE fantastisch!

Groetjes Van ons!!

even later:

Nou moest even vragen hoe dat werkte hier, blijkt dat je alleen in het restaurant gedeelte internet gratis hebt. Dus eerst maar even wezern snaaien (nasi en mie Goreng met ondefinierbaar vlees.. Leek een soort lever... daarnaast even een heerlijk tropisch regenbui moment gehad, bakken en bakken werden leeggesmeten. Heerlijk wandelen met die poncho...
Dan nu afsluiten met een heerlijk lauw biertje!

tot later!

• 15 Juni 2009 - 12:15

Manfred:

eh..dus eigenlijk een vrij normale typische Merlijn vliegreis dus ;-)

• 15 Juni 2009 - 12:55

Pap:

Nou nou dat begint avontuurlijk ennuh vele ouderen sreken nog nederlands want eens ...... zaten wij daar, voor de rest goede start en heerlijk de avonturen van heep en heep te lezen
    xxxxxxx

• 16 Juni 2009 - 07:29

Lidia:

Aaaarccccccccchhh kleine visjes waar de oogjes nog inzaten!!! :-(
    Voor de rest weer een fantastisch begin van jullie reis lees ik alweer...
    Bas z'n kaarten zijn te fantastisch, nogmaals dan daarvoor!!
    Moest ik toch nog effe kwijt...
    Bye darling, have fun!!
    XXX

• 16 Juni 2009 - 09:09

Chris:

Hi,

Heel veel plezier daar, ik benieuwd naar jullie volgende verhalen!!! Ps laat die regen toch eens thuis! Ik zal een antiregen dansje voor jullie op Ibiza doen.

x chris

• 21 Juni 2009 - 19:08

MA:

hoi zo als je ziet martijn heb ik de site gevonden ,met wat hulp van Marieke.het ziet er allemaal weer mooi uit .Vandaag vaderdag he,onno Ilja en Reinier op bezoek gehad,en Lano en Marieke ook he dat snap je wel.goed te lezen dat jullie het naar je zin heben,groetjes en liefs Ma Pa