Conimex - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu Conimex - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Merlijn, Martijn en Pepijn Jansen - WaarBenJij.nu

Conimex

Door: Merlinos

Blijf op de hoogte en volg Merlijn, Martijn en Pepijn

20 Juni 2009 | Indonesië, Batavia

Lekker dan, we zijn weer bovenwater na 3 hysterisch fantastisch mooie, leuke en gezellige dagen!! (afijn even bijwerken, nu alweer 5 dagn verder, geen tijd gehad om de boel bij te werken, sorry!)

Het begon allemaal in Bogor, waar wij dag 2 werden opvist door de touristburo snaaierts. We hadden afgesproken met hun mee te gaan naar de markt op dag 3 om inkopen te gaan doen voor onze reis!
Zo gezegd, zo gedaan. Om half 8 (na een stevig ontbijt van toast met hagelslag (!!) en de man zelfs met nasi goreng...) werden wij netjes opgewacht door de mannen! De chauffeur van de auto, Hans (=gewoon een Indo) en de man die net zo praat als mijn voormalig tandarts, we noemen hem Almut...ik weet de naam even niet meer! Te leuk!! Al bij het uitstappen van de bus, voelden wij ons net Tom Cruise en Angelina Jolie (uiteraard niet qua uiterlijk, maar qua aanstaren...!) mensen die reden op Riksja,s, brommers, busjes, lopend... allemaal omkijken, elkaar bijna omver rijden. De markt zelf was in een soort nauw, warm gebouw. Overal groente, dooie kippies, stukken vlees, toiletartikelen, je kan het zo gek niet verzinnen of het was daar. En WIJ! En DAT was echt blijkbaar een hot en happening iets. Overal kregen we vreemde groente en fruit aangeboden om te proberen en waar het wel niet goed voor was, in welke gerechten het zit (alles uiteraard alweer kompleet vergeten...shit..)

Na dit marktavontuurtje werden we weer afgezet bij ons hotel. Even wachten, afrekenen en wachten op onze mede reizigers, 3 hollanders! We werden kostelijk vermaakt door onze gids RACHMAN. Rachman is ras Indo, klein mannetje, spreekt vloeiend hollands en alles is LEKKER MAN, JA MAN, GEZELLIG MAN, ECHT GEZELLIG HE TOERIST! en dat samen met bergen TE flauwe grappen! Al snel kwamen 2 andere Hollanders, die ook bij ons in het hotel zaten, erbij. Leoni en Rob, onze leeftijd uit Hellevoetsluis (tja too much info, maar altijd leuk om te weten..of niet!) Als laatste volgde nog Pieter uit Hillegom (?!) weet niet of iemand hem kent, maar ik ga niet te veel woorden besteden aan Pieter, Pieter was kortgezegd geen succes. Tot ziens!
Afijn eenmaal de weg op, de stad uit en eindelijk de natuur in! Eerste stop was bij een poppen makerij (Wayang Golek) waar ze houten poppen maken (3D uit hout gesneden en beschilderd), de stop erna gingen we een stukje wandelenen naar een Kampung (= Indo authentiek dorp) Heerlijk door de natuur, rijstvelden, achtervolgd worden door zwaaiende kindjes die alleen maar keihard HAALLLOOOOO roepen en uitbundig zwaaien, echt totaal niet storend en rete schattig!
De weggetjes waren alleen een beetje glad, dus den duikert lag tot 2 keer toe plat op den kont...

Na een stukje rijden kwamen we uiteindelijk bij een afslag waarbij de gids zei dat we er bijna waren...maar nog niet helemaal. Bleek het een weggetje te zijn, bestaande uit dikke keien, gaten en 90 graden omhoog (!!! PA: als je dacht dat papagayo erg was...dan was dit maal 40 in het kwadraad!!!) zat enigzins met samengeknepen billen, bang dat we zo achteruit het ravijn in zouden storten.... Maar het was het allemaal waard, want we kwamen aan bij onze eerste overnachtingsplek; een bamboo huis, uitzicht over de rijstvelden, verlaten van alles en iedereen, geen stromend water, alleen 2 matrassen per mini kamertje, vage plee en douche! maar WAT een setting!!

Hier kregen wij een heerlijk lunch met uiteraard nasi en groente en het hele rataplan en een berg vers fruit en pisang goreng HEERLIJK!! Dit was wel even nodig aangezien we daarna een stevige wandeling gingen maken. Door de rijstvelden, door de jungle, eindigend bij een meest hysterisch en sprookjesachtige waterval waar we ook lekker even hebben gezwommen!
Na de stevige wandeling terug werd het snel donker en kouder en kregen wij weer heeeeerlijk eten zoals rijst, GadoGado, groente troep, fruit te veel om op te noemen!

Na het eten werden alle flauwe grappen met lucifers weer eens uit de oude doos getrokken, je moet wat! Maar was wel gezellig ;-) Uiteindelijk rond 11 uur afgetaaid, beroerd geslapen natuurlijk want zo stijf als een plank van al dat lopen en klimmen en een matrasje van 3 mm helpt ook niet echt top...

Na een HEERLIJK ontbijt van bananenpannekoek, pisang goreng en toast met jam zijn we weer vertrokken. eigelijk de hele dag in de auto gezeten en paar keer een stop gemaakt voor een kleine wandeling, plaspauze, lunch op een mooi uitzichtpunt (SATE!), Kokosmelk lurken uit kokos, nog meer plassen. We moest nogal een stuk rijden en elke keer in de steden is het een RAMP om door het verkeer te komen. Staat het MUUR vast. Uiteindelijk pas rond 7 uur sávonds in Garut belandt (dat ligt zo'n 50 km onder Bandung, zo'n 150 km van Jakarta, misschien iets meer...) in een sjiek restaurant gezeten, eindelijk weer een biertje kunnen drinken (is moeilijk in zo'n moslim land!) en echt HEERLIJK HEERLIJK gegeten. Nasi, GadoGado, Sate, vis, groente blablabla.

Uiteindelijk werden we gedropt in een geweldig leuk bungalowtje, waarbij het hete bronwater continue doorloopt in de badkamer! We hadden dus een enorm soort van bad met een straal water die altijd doorloopt (heerlijk warm) en daar spoel je ook de wc mee door, altijd lekker met je voetjes in het water staan! Hoe hip is dat. Je gebruikt het dus als douche of hottub of bad, of wat dan ook. Ben je klaar dan haal je de stop eruit, loopt het leeg, stop er weer in en het bad loopt weer vol! en je hoeft er niet naar om te kijken! Makkelijk, dan ja dan lekker dan! Ook nog gezellig met Rob en Leonie een paar biertjes genuttigd op het terras voor de bungalow totdat het bedtijd werd!

De nacht was ERG kort, half 4 ging de werker en de IMAM af, omdat om 4 uur ons bussie vertrok naar de vulkaan om daar de zonsopgang te zien! Hysterie alom!

Dus lekker met z'n allen in het bussie (GEzellig MAN) scheuren door de bergen met uiteraard weer wat kuilen en keien. Heerlijk hoor. Daarna in het donker de berg op met bijna doodervaring omdat we echt langs de afgrond moesten klauteren. Niks pad, gewoon KLIMMEN! Maar ook dit was niet voor niets. TE MOOI!!! De zon op zien komen en gewoon boven de wolken zitten!! Prachtig dus!

Na de begroeting van de zon, zijn we een mega hysterische wandeling gaan maken dwars door de krater van de vulkaan, maar dan ook echt dwars! Stinken!! BAH! maar wat indrukwekkend. Overal zwavel, hete lucht en stoom!! En die gidsen vreten gewoon die zwavel op... te idioot. Was een vermoeiende maar zeer indrukwekkend tochtje! Hierna naar beneden geklommen en lekker ontbeten met brood, kaas, pindakaas en hagelslag (waaar ze het vandaan halen, GEEN idee, maar hysterie alom!)

UIteindelijk weer het bussie in met onze zwavelstank (die de rest van de dag nog is blijven hangen aan ons!!!! BAH BAH BAH!!) rondrijden, nog een Kampung bezocht en heerlijk gelunched. Na de lunch was het tijd om afscheid te nemen. De groep ging zich opsplitsen. Wij naar Yogjakarta met de trein en de rest naar het zuiden toe.

We zijn netjes afgezet in een stadje met station waar de trein vertrekt naar Yogjakarta. Jammergenoeg moeten we hier 7 uur wachten en er is helemaal NIETS hier!! Zitten nu troosteloos in een leeg restaurant, waar een Indo enorm vals aan het kattenjanken is onder begeleiding van een syntherciser (HOE SCHRIJF JE DAT??!) en de rest van de mensen zitten je glimlachend aan te staren. Slecht verhaal, maar met een vers sapje, dit verhaaltje tiepen en een boekje komen we de tijd wel door :-D

Moet wel zeggen dat we de mensen echt heel erg aardig vinden. Nog geen 1 opdringerig type gehad, allemaal willen ze een praatje maken, op de foto en de kinderen gillen halllo en zwaaien! Heel erg leuk! Maargoed laten we niet te vroeg juichen, Yogjakarta is mega toeristisch dus ik verwacht wel wat 'snaai'momentjes daar ;-)

Onze gids HANS was verder zo attent geweest om zijn 'vriend' (uiteraard, maar wel zo makkelijk...) ons op te laten halen vannacht. We komen namelijk rond 02.00 uur aan, en zijn dan al 22 uur op de been. TE vermoeiend dus wel zo lekkah als er een 'mannetje' voor je klaar staat met een bordje, een kamer, een douche en een BED! Geen idee dus waar we nu weer gaan belanden, maar momenteel vinden we alles wel best.

De treinreis was ronduit GOOR!! TE TE TE GOOR!!! Kakkerlakken liepen over de vloeren en naast je, het was er heet, druk, iedereen roken overal maar na die reis van 5 uur werden we toch very nice opgehaald in een mega porno bak en afgezet in een heerlijk hotelletje/guesthouse met een prqchtige tuin in een achteraf straat van Yokjakarta!! BLIJ!

De rest van de story komt nog wel... zijn nu alweer 2 dagen verder en nog geen tijd gehad om de boel bij te werken, TE DRUK! Ondetussen is de vrouw redelijk ziekjes :-( als in een fikse verkoudhied. Gaat nu maar even pitten. Morgenavond vliegen we met vage Lion Air naar Bali toe..STRAND!!! viaviavia een chauffeur weten te krijgen dus... ook dat gaat goedkomen!

Nou lang verhaal, we loaden nog wat foto's up en dan tot de volgende keer maar weer!

M&M

• 20 Juni 2009 - 11:09

Bianc:

Wat een geweldig verhaal weer! Maar waar zijn die foto's van die waterval???
    Enjoy!

Kusss X

• 20 Juni 2009 - 13:34

Pap:

Ben net wakker en nu helemaal je kan me oprapen dat papagayo verhaal ik zie het helemaal voor me en dat eten yummmmmmmmmm ja het is een te gek land ga nu even de foto's loeren want als dienet zo zijn als het reisverhaal kan het niet mis
    XXXXX

• 21 Juni 2009 - 14:29

Marieke:

Klinkt allemaal super!! Jullie hebben al weer een hoop beleefd.

Nou geniet er maar lekker van. We kijken uit naar het volgende verhaal.

XX Lano en Marieke

• 21 Juni 2009 - 17:59

AA3:

Terwijl ik mijn vakantiefoto's upload voor een HEMA-boek, kijk ik naar jullie live foto's. Gaaf hoor. Waterval en dan zwemmen klinkt goed! Hopelijk word je snel beter op Bali. Al dat djongkok zitten en bottel tjebok ben je natuurlijk niet gewend ;-) En vergeet niet je bollot af en toe schoon te maken ;-) Heel veel plezier nog samen!!!

• 21 Juni 2009 - 19:15

Ma:

zo als je ziet heb ik het adres gevonden,met hulp van Marieke,dat wel.Het verslag was weer spannend en de foto s mooi.groetjes en lief MaPa

• 22 Juni 2009 - 13:41

Ellen:

Hey, geniet weer van jullie reisverhalen, erg leuk. Geniet!

XX

• 23 Juni 2009 - 07:43

Lidia:

jajajajaja!!!
    Weer te leuk, te druk, te hip enz... zoals we van je gewend zijn!!
    Ben benieuwd naar je volgende avontuur!
    De groeten aan Pieter hahaha!! XXX